آغاز هفته بهزیستی- روز بهزیستی

  •  آغاز هفته بهزیستی- روز بهزیستی

تا پيش از پيروزي انقلاب، تشكيلات متمركزي براي ارايه خدمات بهزيستي وجود نداشت. پس از پيروزي انقلاب، سازمان بهزيستي كشور در 24 تير 1359 بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب اسلامي تشكيل شد و با تلاش مستمر شهيد دكتر محمدعلي فياض بخش، به ارگاني دولتي و كارآمد براي خدمت به محرومان و مستضعفانِ كشور تبديل گرديد.

اين سازمان، به منظور نيل به اهداف خود، با اتخاذ تدابير لازم و حمايت‏هاي گوناگون از كودكان نيازمند، زنان و كودكان بي‏سرپرست و نيز ارايه خدمات توانبخشي به معلولان جسمي وذهني، مبتلايان به بيماري‏هاي صعب العلاج، معتادان و ناسازگاران اجتماعي و همچنين پيشگيري از معلوليت‏ها و آسيب‏هاي اجتماعي و… با توجه به حفظ ارزش‏ها و كرامت والاي انساني و تكيه بر تعاون و همياري مردم نيكوكار و همكاري‏هاي نزديك روحانيون متعهد و ساير اقشار دلسوزِ كشور تلاش مي‏كند.

25 تیرماه هر سال در کشورمان ایران" روز بهزیستی و تامین اجتماعی" نامگذاری شده است. سازمان بهزیستی كشور، به موجب لایحه قانونی سال 1359 در جهت تحقق مفاد اصول ۳، ٢١ و ٢۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در زمینه تحقق عدالت اجتماعی تشكیل شده است.

 

  • آغاز پروژه آزمایشی آپولو-سایوز

پروژه آزمایشی آپولو–سایوز نخستین مأموریت فضایی مشترک بین آمریکا و شوروی و نخستین همکاری فضایی بین‌المللی بود. این مأموریت در ۲5 تیر ۱۳۵۴ (۱۵ ژوئیه ۱۹۷۵) آغاز شد و در طی آن، فضاپیمای آمریکایی آپولو و فضاپیمای روسی سایوز در مدار زمین به هم متصل شدند و فضانوردان آن‌ها باهم عملیات مشترکی را به انجام رساندند. پروژه آپولو-سایوز چه به لحاظ فنی و چه از نظر سیاسی عملیات مهمی محسوب می‌شود.

  • تاسیس بنیاد موزیلا

بنیاد موزیلا یک سازمان غیرانتفاعی است که با هدف پشتیبانی و هدایت پروژه متن‌باز موزیلا بنا نهاده شده است. این بنیاد که در15ژوئیه  سال ۲۰۰۳ میلادی شروع به کار کرد، وظیفه تعیین سیاست‌های مربوط به توسعه، زیرساخت‌های اصلی و کنترل نشان تجاری و مسائل مربوط به حق تکثیر را بر عهده دارد. این بنیاد صاحب شرکت موزیلا نیز هست. شرکت موزیلا کارفرمای بسیاری از توسعه‌دهندگان موزیلا و مسئول انتشار مرورگر وب موزیلا فایرفاکس و رایانامه‌خوان موزیلا تاندربرد است. این شرکت به‌صورت کامل در اختیار بنیاد موزیلا قرارداد و از سیاست‌های ناسودبَریِ آن پیروی می‌کند. بنیاد موزیلا توسط بنیادی به همین نام که با شرکت نت‌اسکیپ همکاری می‌کرد، بنیان نهاده شد. این بنیاد هم‌اکنون در دره سیلیکون شهر مانتین ویو در ایالت کالیفرنای ایالات متحده واقع شده است.

  • آغاز به کار توئیتر

توئیتر یک پروژه بود که توسط شرکت Obvious در مارس ۲۰۰۶ ایجاد شد نمونه اولیه توئیتر به عنوان یک سرویس داخلی برای کارکنان Odeo مورد استفاده قرار گرفت و نسخه کامل آن در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۰۶ معرفی شد. اما در اکتبر ۲۰۰۶ به صورت همگانی در دسترس قرارگرفت. این سرویس به سرعت مورد توجه قرار گرفت تا اینکه در مارس ۲۰۰۷ برنده وب اورادز جشنواره جنوب از جنوب غربی در بخش وبلاگ شد.

  • تولد رابرت بروس مریفیلد

رابرت بروس مریفیلد متولد 15ژوئیه 1921 بود . وی بیوشیمیست آمریکایی و برنده جایزه نوبل شیمی 1984 برای توسعه روش سنتز شیمیایی روی یک ماتریکس جامد است که در  14 مه 2006 درگذشت.

  • تولد لئون ماکس لدرمان

لئون ماکس لدرمان متولد 15 ژوئیه 1922 است. وی فیزیکدان آمریکایی و برنده جایزه نوبل فیزیک 1988 برای تحقیقات در حوزه نوترینوهاست.

  • درگذشت هرمان امیل لوئیس فیشر

هرمان امیل لوئیس فیشر متولد 9اکتبر 1852 بود. وی شیمیدان آلمانی و برنده جایزه نوبل شیمی 1902 برای کشف استری شدن فیشری بود . وی  در 15 ژوئیه 1919 درگذشت.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا