انتقال کرونا از طریق هوا در محیط های اداری

این تاییدیه بعد از اصرار گروهی از ۲۳۹ محقق از ۳۲ کشور دنیا منتشر شده، که برای مدت نسبتا زیادی روی این مسئله مشغول تحقیق بودند و نامه‌ای سرگشاده را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار دادند. بر اساس نتایج به دست آمده، قطرات و ذرات بسیار کوچک می‌تواند ویروس را به مناطقی حمل کند که از سیستم تهویه نامناسبی برخوردار هستند. به همین ترتیب سازمان بهداشت جهانی مجبور شد برخی توضیحات و توصیه‌هایش در مورد این بیماری را تغییر دهد.

در حالی که سازمان بهداشت جهانی همچنان تاکید دارد اصلی‌ترین علت شیوع ویروس کرونا تماس مستقیم با یک ناقل یا بیمار، و تنفس قطرات بسیار بزرگی که به خاطر ارتباط با فرد در هوا پخش می‌شود است، این آژانس حالا می‌داند که گردوغبار و ذرات معلق بسیار کوچک هوا نیز در انتقال بیماری مورد بحث نقش دارند. این گزارش می‌گوید «هواپخش» (آئروسل) یکی از روش‌های انتقال ویروس به داخل یا در داخل فضاهای بسته است.

به همین ترتیب سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند مردم «از حضور در محل‌های شلوغ، نقاطی که مجبور به ارتباط نزدیک با افراد هستند، و فضاهای محدود و بسته با سیستم تهویه نامناسب دوری کنند». یکی از نمونه‌های این دست از فضاها آسانسورهای پر رفت و آمد، اتوبوس، مترو و سایر فضاهای بسته‌ای هستند که حتی با حفظ فاصله ایمنی قابلیت انتقال وجود دارد. از طرفی تاکید می‌شود که مردم می‌بایست از کیفیت عملکرد سیستم تهویه منازل و ادارات خود نیز مطمئن شوند.

علاوه بر این سازمان بهداشت جهانی مجددا تاکید کرده که انتقال ویروس از طریق افرادی که هیچ علامتی از خود نشان نمی‌دهند وجود دارد، در حالی که پیش از این گفته شده بود امکان شیوع از افرادی که علائمی ندارند خیلی ناچیز است. ولی بدون شک همچنان انتقال نفر به نفر مهم‌ترین دلیل شیوع ویروس کرونا به شمار می‌آید.

بنابراین به شکل جدی توصیه می‌شود مردم در نقاطی که به صورت عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند، و حتی در لحظه تنها هستند از ماسک استفاده کنند. در حال حاضر تنها راه مبارزه با این بیماری خطرناک استفاده از ماسک است، پس حتما در تمام شرایط از جمله حضور در اتوبوس و مترو، آسانسور، فروشگاه‌ها و حتی فضاهای باز اما پرچمعیت حتما از ماسک استفاده کنید.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا