پرتاب دهمین سری از ماهواره‌های استارلینک به تعویق افتاد

شرایط نامساعد آب و هوایی پرتاب دهمین ماهواره‌های استارلینک شرکت اسپیس ایکس به مدار را برای دومین بار به تعویق انداخت.این شرکت حدود ۱۵ دقیقه قبل از پرتاب این ماهواره‌ها توسط موشک فالکون ۹ از مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورول فلوریدا پرتاب این ماموریت را به تعویق انداخت.

قرار بود طی این پرتاب ۵۷ دستگاه انتقال اینترنت پرتاب شود و  روی هر یک از ماهواره‌های اینترنتی "استارلینک" یک سایه‌بان یا آفتاب‌گیر موسوم "VisorSat"  نصب شده بود. این کار ماهواره‌ها را وادار به مانورهای کنترل شده می‌کند تا برای جامعه نجوم، مزاحمت کمتری ایجاد کنند تا این افراد بتوانند رصدهای مفصل خود را از آسمان شب انجام دهند.

اسپیس ایکس قرار بود دهمین سری از ماهواره‌های خود را در تاریخ ۲۶ ژوئن پرتاب کند اما طوفان ‌های رخ داده در اطراف مرکز فضایی کندی این پرتاب را به تعویق انداخت. در آینده این پرتاب انجام خواهد شد و شامل ۵۷ دستگاه و دو ماهواره رصد زمین خواهد بود. شرکت "اسپیس ایکس" قصد داشت روز گذشته، سری جدید ماهواره‌های "استارلینک" را به همراه دو ماهواره شرکت "بلک اسکای"(BlackSky)، به فضا پرتاب کند.در روزهای آینده تایخ و زمان پرتاب بعدی اعلام خواهد شد.

در صورت پرتاب موفقیت آمیز سری ماهواره‌های استارلینک به فضا در آینده در مجموع اسپیس ایکس ۶۰۰ استارلینک در مدار نزدیک زمین خواهد داشت. شرکت اسپیس ایکس قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ میلادی تمام ۱۲ هزار ماهواره استارلینک را به فضا بفرستد.ماهواره‌های "استارلینک" بخشی از برنامه "اسپیس‌ایکس" برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی با درخواست "ایلان ماسک"، مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال مبنی بر اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی آغاز شد. وی در سال ۲۰۱۷ برنامه "استارلینک" را به عنوان یک سیستم پهنای باند ارزان‌ قیمت که می‌تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند، به ثبت رساند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا