DPL حلقه اتصالی بین دو کشور ایران و اتریش خواهد بود

در این مراسم رییس دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه همکاری های علمی و فرهنگی خوبی بین دانشگاه علم و فرهنگ و انجمن فرهنگی سفارت اتریش شکل گرفت، گفت: نتایج این همکاری به دلیل وجود مشترکات فرهنگی و تمرکز بر آنها بسیار فراتر از حد انتظارات ما بود و امیدواریم در ادامه این مسیر گام های بزرگتری برداریم.

دکتر سید سعید هاشمی افزود: طی مدت حدود دوسالی که همکاری مشترک با این مجموعه را آغاز کردیم، نتایج خوبی حاصل شد. به عنوان مثال سمپوزیوم بین المللی که سال گذشته در حوزه گردشگری کوهستان برگزار کردیم صحتی بر این ادعاست.

وی افزود: علاوه بر این، همکاری مشترک دانشگاه علم و فرهنگ با دانشگاه IMC خود شروع فعالیت مثبتی بود که اگر کرونا شیوع پیدا نمی کرد می توانستیم کارهای خوبی در این حوزه انجام دهیم  اما متاسفانه در حال حاضر متوقف شده است.

هاشمی عنوان کرد: با این وجود، در چنین شرایطی امیدواریم برگزاری آموزش های مجازی فرصتی شود که بتوانیم با IMC تعاملات بیشتری داشته باشیم. ضمن اینکه در حوزه کارهای مشترک فرهنگی مانند برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها نیز اقدامات مناسبی انجام داده ایم که امیدواریم این روند بتواند ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: انجام پروژه های مشترک بین مجموعه های مذکور موجب متولد شدن محصولی شد که قطعا همکاری و تداوم این دو مجموعه را بیشتر خواهد کرد. چراکه، DPL حلقه اتصالی بین دو کشور ایران و اتریش خواهد بود.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ عنوان کرد: تجربه خوبی از همکاری بین دانشگاه علم و فرهنگ و اجمن فرهنگی سفارت اتریش شکل گرفت که در یک نگاه با فهم مشترک از کار توانستیم مباحث را با هم جلو ببریم.

وی در ادامه با تشکر از تمام دست اندرکاران و عوامل این همکاری ها گفت: امیدوارم این هسته ای که در کشور شکل گرفته ادامه پیدا کند؛زیرا همواره شاهد آن بودیم که در کشور حرکت های خوبی شروع شده اما در ادامه استمرار نیافته و دچار مشکل می شود.

در ادامه این مراسم وزیرمختار، معاون سفیر و مدیر انجمن فرهنگی سفارت اتریش با اشاره به همکاری مجموعه خود با دانشگاه علم و فرهنگ گفت: همکاری ایجاد شده بین این دو مجموعه یکی از موفقیت های ما در حوزه فعالیت های فرهنگی بوده است.

الکساندر ریگر افزود: در اجرای پروژه ها به ویژه در زمینه هایی که تجربه کمی وجود دارد، مانند گردشگری کوهستان و بحث های علمی پیرامون آن، فقط وجود طرفین مقتدر، کار را پیش نمی برد بلکه نیازمند تیمی هستیم که بتوانند با جان و دل کار کنند.به همین دلیل از این تیم تشکر می کنم که دراین مدت با اعتماد کاملی که وجود داشت توانستیم  پروژه ها را با هم و در کنار هم به نتیجه برسانیم.

وی عنوان کرد: در آغاز همکاری ایده های خامی وجود داشت که با تلاش های فراوان به بار نشست و من اکنون از به ثمر رسیدن استارت آپ DPL بسیار خوشحال هستم.

وی تصریح کرد: آنچه مهم است پیگیری هایی است که در مجموعه های مذکور وجود داشت که باعث شد در طرف ایرانی موسسات و وزارتخانه هایی که لزومی برای گفتگو با یکدیگر نمی دیدند همگی دور یک میز جمع شوند تا به اهداف مشترک برسند.

ریگر ادامه داد: ضمن اینکه این همکاری ها برای طرف اتریشی هم دستاوردهایی داشت و اکنون عده ای از محققان ما به فکر پیاده سازی پروژه های بین المللی در ایران افتاده اند که امیدواریم با موفقیت به پایان برسد.

مدیر انجمن فرهنگی سفارت اتریش اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا که سفر سخت و حتی غیرممکن شده است تصمیم داریم روی نوع دیگری از همکاری تحت عنوان دیپلماسی علمی کار کرده و بتوانیم وبینارهای مشترک در این زمینه برگزار کنیم. می خواهیم از این فرصت استفاده کرده و بتوانیم ارتباطات نوینی را بدون در نظر گرفتن بوروکراسی در دانشگاه ها ایجاد کنیم.

وی افزود: از دانشگاه ها می خواهم از این فرصت در جهت تقویت زبان استفاده کنند تا این ارتباطات مجازی برایشان قابل استفاده باشد. چراکه، اینگونه محدودیت های مکانی برای سایر استان ها و شهرستان ها از طریق آموزش های مجازی برداشته شده است.

ریگر تصریح کرد: دانشگاه برای پیاده سازی این موضوع امکانات خود را در اختیار ما گذاشته تا بتوانیم وبینارهای بین المللی برگزار کنیم تا از طریق همکاری با دانشگاه ها و موسسات بین المللی بتوانیم سرمشقی برای مقابله با مشکلی جهانی باشیم.

به گزارش سیناپرس، در پایان این مراسم با تکیه بر همکاری های فرهنگی، آموزشی، هنری و علمی بین دانشگاه ها و سفارتخانه های سایر کشورها و با استناد به تفاهم نامه درباره همکاری فرهنگی و هنری بین سفارت اتریش در تهران و دولت جمهوری اسلامی ایران برای سال های 2020تا 2024(1398-1403 هجری شمسی) تفاهم نامه بین دانشگاه علم و فرهنگ و انجمن فرهنگی سفارت اتریش در تهران و به منظور حمایت از گسترش روابط فرهنگی معقد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا