کتاب راهنمای مطالعه میکروسکوپی مقاطع نازک منتشر شد

«راهنمای مطالعه میکروسکوپی مقاطع نازک» با تألیف مایکل ریث، پیتر راس و یورگن رینهارت و ترجمه‌ی دکتر محمدحسین آدابی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، مهندس محسن لیاقت دانشجوی دکتری دانشگاه شهید بهشتی و دکتر یداله عظام پناه عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در پیشگفتار کتاب«راهنمای مطالعه میکروسکوپی مقاطع نازک» آمده است؛ «کتاب پیش رو تلاشی در جهت ارائه دستورالعملی مشخص و مدون برای استفاده از میکروسکوپ در زمین شناسی است. در واقع با استفاده صحیح از این ابزار می‌توان نتایج دقیقی در شاخه‌های مختلف علوم زمین همچون رسوب شناسی، فسیل شناسی، زمین شناسی اقتصادی و پترولوژی بدست آورد. این کتاب در قالب چهار فصل شامل: میکروسکوپ پتروگرافی، اندازه‌گیری‌ها، ویژگی‌های ریخت‌شناسی و خصوصیات نوری ارائه شده است که بر اساس ترجمه کتاب Guid to section microscopy  نوشته مایکل رایث، پیتر راس و یورگن رینهارت در سال ۲۰۱۲ توسط انتشارات سازمان زمین شناسی آمریکا می‌باشد و به طور وسیعی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

مترجمین امیدوارند این نوشته توسط دانشجویان و نیز محققین و شرکت ملی نفت، کارشناسان سازمان زمین شناسی و نیز سایر علوم مرتبط با علم سنگ شناسی مورد استفاده قرار گیرد.

کتاب « راهنمای مطالعه میکروسکوپی مقاطع نازک» در ۲۱۰ صفحه و با قیمت ۴۰ هزار تومان از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن ۳۴۵۰۵۱۵۱-۰۲۶ و ۷۷۵۰۳۸۲۴-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا