مسافرت های بی دلیل عامل افزایش آمار مرگ های کرونایی

مسعود مردانی، در گفتگو با مهر، به آمار مرگ و میر بیماران کرونا اشاره کرد و گفت: آنچه مسلم است، وضعیت کنترلی بیماری کرونا در کشور بعد از اسفند ۹۸، کنترل شد و دیدیم که در ایام نوروز و فروردین و اردیبهشت، آمار ابتلاء و فوتی رو به کاهش رفت.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به شدت و سرعت انتقال ویروس کرونا، افزود: در شرایط کنونی، تنها راهکاری که بتوان بیماری را دوباره کنترل کرد، رعایت قرنطینه بیماران و پروتکل‌های بهداشتی است.

مردانی با اشاره به بازگشایی‌ها و برداشتن محدودیت‌های کرونایی که باعث افزایش حضور مردم در جامعه شد، گفت: قطعاً این بازگشایی باعث افزایش موارد ابتلاء و مرگ و میرها شده است. اما، باید تدابیری اندیشید تا مردم مثل ایام نوروز و اردیبهشت، دستورالعمل‌های بهداشتی را سفت و سخت بگیرند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: تا زمانی که دارو و واکسن کرونا در دسترس قرار نگرفته است، تنها راه مقابله با بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

مردانی افزود: نکته‌ای که باید توجه داشت، قرنطینه واقعی افراد مبتلا به کرونا است. اگر این بیماران به درستی و صحیح قرنطینه شوند، از موارد ابتلاء کاسته می‌شود. ضمن اینکه مردم باید تا جایی که امکان دارد از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا