دستیابی به حداکثر سرعت با مدل جدید جگوار

شرکت خودروسازی جگوار در حال بررسی مجموعه‌ای از گزینه‌های طراحی شده و قابل تولید خود در رقابت با مدل 911 پورشه است. این شرکت نام تجاری جگوار تایپ ای وی (Jaguar EV-Type) را ثبت کرده و به این گمانه زنی دامن زده است كه خودروی اسپرت بعدی این برند، برقی خواهد بود.

 مطابق اطلاعات رسمی پایگاه داده نام‌های تجاری جهانی در سازمان جهانی مالکیت معنوی، این درخواست نخستین بار در اواسط ماه فوریه سال جاری میلادی (برابر با بهمن ماه سال 1398) ارائه شد.

در حالی که علایم تجاری اغلب به دلایل مختلف توسط شرکت‌ها ثبت می‌شوند و همیشه نام یک مدل آینده را پیش نمایش نمی‌کنند، مشخص می‌شود که این برند انگلیسی به طور جدی در حال بررسی ارائه یک ماشین اسپرت برقی است.

جگوار تایپ اف (F-Type) می تواند به مدل هالوی برقی (electric halo model) تبدیل شود. به نظر می‌رسد که با توجه به اینکه نام EV-Type مرجع اتومبیل اسپرت جگوار تایپ ای وی Jaguar E-Type نماد دهه 1960 و 1970 میلادی است و البته تنها مدل جگوار که هنوز از پسوند تایپ (Type) برای نام تجاری مدل‌هایش استفاده می‌کند، F-Type است که فرضیه اسپرت برقی بودن مدل جدید جگوار را تقویت می‌کند.

با وجود اینكه طراحان مدل جدید ایده‌های قوی دارند، کارشناسان معتقدند که جگوار هنوز تصمیمی در مورد نحوه جایگزینی جگوار F-Type اتخاذ نکرده است. یان کالوم (Ian Callum)، مدیر طراحی سابق این شرکت، سال گذشته فاش کرد که نقشه‌ای برای خودروی اسپرت نسل بعدی جگوار با یک طرح میانی و ظاهری با الهام از مدل C-X75 سال 2010 میلادی دارد.

تصور می‌شود این طرح به تصمیم گیری برای ساخت نسل جدید F-Type، EV بستگی دارد. یک پیشنهاد دیگر نیز برای خودروی بنزینی نیز در تابلوی طراحی این شرکت باقی مانده است.

سال گذشته، شرکت جگوار از ایده Vision Gran Turismo Coupé به عنوان یک مدل دیجیتالی که منحصراً برای کسب حق رای دادن Gran Turismo videogame طراحی شده بود، پرده برداری کرد.

این شرکت هیچ گونه ادعایی رسمی مبنی بر ایجاد نسخه تولیدی از سوپراسپرت برقی 1006 اسب بخار ندارد اما ویژگی‌های توصیفی این مدل جدید از مدل‌های C-X75 و F-Type الهام گرفته شده است و می تواند پیش نمایش طراحی مدل‌های جگوار EV آینده باشد.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا