تصویری زیبا از درخشش یک دنباله‌دار در آسمان شب

این دنباله‌دار "نئووایز"(NEOWISE) یا " C/۲۰۲۰ F۳" نام دارد و با عبور از فراز سیاره زمین توسط فضانوردان "ایستگاه فضایی بین‌المللی" و زمینی‌ها رصد شده است.

این دنباله‌دار در ابتدا در اواخر ماه مارس دیده شد و بسیار کم‌نور بود و ستاره‌شناسان مطمئن نبودند که وضعیت آن تغییر می‌کند یا خیر.

اما با گذشت زمان این دنباله‌دار بسیار درخشان شد.

"باب بهنکن"(Bob Behnken) فضانورد ناسا که هم‌اکنون در ایستگاه فضایی بین‌المللی مستقر است، تصاویری از این دنباله‌دار ثبت کرد.

"ایوان واگنر"(Ivan Vagner) از سازمان فضایی روسیه نیز از دیگر فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی است که تصاویری از این دنباله‌دار به ثبت رساند که درخشش آن در آسمان شب را نشان می‌دهد.

واگنر راجع به دنباله درخشان این دنباله‌دار هم اظهاراتی نوشت که نسبت به سیارک‌ها ویژگی بارز دنباله‌دار است.

دم یک دنباله‌دار توسط تشعشعات خورشیدی شکل می‌گیرد و گرد و غبار را از حباب اطراف دنباله‌دار به بیرون می‌آورد. همزمان یخ آن گرم شده و به گاز تبدیل می‌شود.

در حال حاضر،‌ برای تماشای دنباله‌دار "نئووایز" به دوربین شکاری نیاز است. رصدگران مطمئن نیستند که این دنباله‌دار چه زمانی بسیار درخشان خواهد شد که خود دنباله‌دار و دنباله آن با چشم غیرمسلح دیده شوند.

اما این دنباله‌دار این ماه همچنان خواهد درخشید و در تاریخ ۲۲ ژوئیه سال جاری در نزدیک‌ترین حالت خود به زمین خواهد رسید.