برگزاری وبینار عصر جدید فضا، چالش‌ها و فرصت‌ها

هادی رضایی، معاون پژوهش و فناوری این پژوهشگاه، در این باره گفت: بسیاری از مردم با عصر فضا که از حدود ۶۰ سال پیش آغاز شده، آشنا هستند، اما گروه اندکی، شامل متخصصان حوزه صنعت فناوری فضایی می‏ دانند که دوران جدیدی از حیات و تکامل این فناوری با نام Space ۴ یا فضای نو آغاز شده است.

وی افزود: فضای نو در امتداد و همراه با مجموعه تحولاتی است که در موج بزرگ‌تری به نام « انقلاب صنعتی چهارم»، زندگی بشر را به شکلی اساسی دگرگون خواهد کرد و به ویژه، کل دنیای صنعت و فناوری را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

رضایی خاطرنشان کرد: با این رویکرد جهانی، استفاده از ظرفیت‌های دانش و نوآوری ایرانی که همیشه در شرایط سخت به یاری صنعت و اقتصاد کشور آمده، نه تنها خالی از فایده نبوده، بلکه یک ضرورت است.

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران، با اشاره به اهمیت این موضوع یادآور شد: در این جهت، وبیناری با عنوان «عصر جدید فضا، چالش‌ها و فرصت‌ها» در پژوهشگاه فضایی ایران برنامه‌ریزی شده که در روز پنجشنبه ۲۶ تیر سال جاری برگزار خواهد شد.

رضایی افزود: در این وبینار عناوینی همچون «فضای نو، تعاملات ما و این موج»، «عصر جدید فضا و نقش‌آفرینی در آن»، «تغییرات ساختار تحقیق و توسعه فضایی در عصر جدید فضا» و «فرصت‌های ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در عصر جدید فضا»، توسط اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و فعالان بخش خصوصی در حوزه فضا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، شرکت در این وبینار رایگان بوده و به شرکت‌کنندگان گواهینامه حضور اعطا خواهد شد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا