گوگل به ناشران اخبار با کیفیت پول پرداخت می‌کند

 برنامه گوگل بر این اساس است که اگر شرکت‌ها و منابع خبری بخواهند اخبار خود را با کیفیت مناسب منتشر کنند و گوگل از آن‌ها استفاده کند، مبلغی به عوان هزینه اخبار به منبع خبر پرداخت خواهد شد.

گوگل این سیستم جدید را با نام تجربه خبری یا news experience نام‌گذاری کرده است و اعلام کرده است که این سرویس به عنوان بخشی مهم از برنامه این شرکت جهت حمایت از ناشران به کار گرفته خواهد شد.

در حال حاضر گوگل با ناشرانی در استرالیا، آلمان و برزیل به توافق رسیده است تا بتواند کارهای آن‌ها را به عنوان اخبار با دکیفیت به کاربران خود ارائه کرده و هزینه استفاده از این اخبار را نیز تقبل کند.

البته هنوز ابهامات زیادی درباره نحوه ارائه اخبار باقی مانده است و بر اساس اطلاعاتی که گوگل منتشر ساخته است، کاربران می‌توانند به این مقالات که با نام paywalled شناخته می‌شوند، امکان عضویت در خبرنامه‌های منابع را داشته و بتوانند منفعت بیشتری به ناشران خبر برسانند.

 بسیاری از افراد این قابلیت گوگل را اقدامی مستقیم برای رقابت با سیستم News شرکت اپل می‌دانند ولی در حقیقت فشار رسانه‌ای بسیار زیاد روی گوگل در زمینه مشکلات مربوط به نحوه انتشار اخبار، یک عامل محرک بسیار مهم در انجام این امر بوده است. با این وجود هنوز وسعت انجام این طرح و کشورهای میزبان آن هنوز مشخص نشده است.

منبع:آی سی تی پرس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا