وضعیت اهدای خون و گروه های خونی در کشور

بشیر حاجی بیگی، در گفتگو با مهر، به وضعیت اهدای خون در سه ماهه اول سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری، ۴۴۴ هزار واحد خون کامل از اهدا کنندگان دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ درصد خون و فرآورده های خونی اهدایی در بیمارستان های استان تهران مصرف می شود، افزود: در سه ماهه اول سال جاری، ۶۷ هزار و ۳۹۹ نفر از هموطنان برای اولین بار به مراکز انتقال خون در کشور مراجعه کردند.

حاجی بیگی به مشارکت بانوان در اهدای خون اشاره کرد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری، ۲۲ هزار و ۸۰۷ نفر از بانوان کشور خون اهدا کردند.

سخنگوی سازمان انتقال خون، با اشاره به رشد یک درصدی مشارکت بانوان در اهدای خون، افزود: سهم بانوان از اهدای خون در کشور به ۵.۲ درصد افزایش یافته است.

حاجی بیگی، به وضعیت گروه های خونی اشاره کرد و گفت: ۳۴ درصد از خون های اهدایی سهم گروه خونی O مثبت است و تنها یک درصد مربوط به گروه خونی AB منفی است.

وی همچنین به وضعیت سنی اهداکنندگان خون در کشور اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد اهدا کنندگان خون در کشور بین سنین ۳۱تا ۴۵ سال، ۲۴ درصد بین سنین ۴۶ تا ۶۰ سال، ۳ درصد بین ۲۰ تا ۱۸ سال و ۲۳ درصد نیز در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال قرار دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا