صادرات پانسمان ایرانی زخم شبیه پوست انسان

 برخی بیماران، مانند بیماران مبتلا به دیابت، اشخاصی که دچار سوختگی شده‌اند، یا مجروحان جنگی و تصادفات رانندگی ممکن است به زخم‌هایی مبتلا شوند که با پانسمان‌های عادی قابل درمان نیست، وضعیت زخم این بیماران گاهی آنقدر حاد و بحرانی است که به قطع عضو و حتی مرگ منجر می‌شود. درمان این گونه زخم‌ها نیازمند یک پانسمان ویژه است.

محمود قفقازی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طبا زیست پلیمر گفت: قبلا پانسمان پیشرفته شبیه پوست انسان با قیمت‌های بالا از کشورهایی مانند آمریکا وارد می‌شد، با توجه به مشکلات تحریمی و افزایش قیمت ارز، واردات این محصولات نیز با مشکلاتی مواجه شده است. این مساله باعث شد تا متخصصان توانمند این شرکت، اقدام به بومی‌سازی این محصول کنند.

وی ادامه داد: پانسمان پیشرفته شبیه پوست انسان در داخل تولید و به مراکز درمانی عرضه شده است، در این محصول از کلاژن و زیست پلیمر استفاده شده است. این نوع از پانسمان، روند بهبود زخم را تسریع می‌کند، پانسمان پیشرفته شبیه زخم انسان با یک بیستم قیمت محصول مشابه آمریکایی تولید و همین موضوع باعث شده است تا یک مزیت رقابتی قابل توجه برای این کالای دانش بنیان ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان طبا زیست پلیمر، ضمن اشاره به تلاش‌های این مجموعه دانش‌بنیان برای توسعه محصولات، بیان کرد: این محصول پزشکی موفق شد تا مجوزهای لازم را اخذ کند، پانسمان پیشرفته شبیه زخم انسان تاکنون به کشورهایی مانند مالزی و گرجستان صادر شده است، با توجه به کیفیت خوب و قیمت بسیار کمتر از نمونه مشابه خارجی امیدوار، هستیم تا بازار این محصول گسترده‌تر شود.

محمود قفقازی گفت: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال اخذ تسهیلات هستیم تا یک پایگاه منطقه‌ای برای تولید انواع محصولات ویژه درمان زخم ایجاد کنیم. توسعه محصولات مربوط به بیماران مبتلا به بیماری پروانه ای (بیماران eb) نیز بخشی از برنامه‌های شرکت است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا