ربات‌ها جایگزین هواداران شدند

کروناویروس بسیاری از رویدادهای عمومی از جمله مسابقات ورزشی و کنسرت‌ها را در سراسر جهان تحت تاثیر خود قرار داده است. از آنجا که برخی از کشورها شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری در بیمارستان‌ها هستند، زندگی عمومی را به تدریج آغاز می‌کنند. ژاپن یکی از این کشورها است که تصمیم گرفت لیگ بیس‌بال حرفه‌ای خود را که به خاطر شیوع بیماری کووید- ۱۹ به تاخیر افتاده بود، آغاز کند.

بازی‌ها پس از برطرف شدن وضعیت اضطراری کشور، دوباره از ۱۹ ژوئن آغاز شدند. اگرچه اجازه آغاز بازی‌ها صادر شده اما هواداران حداقل تا تاریخ ۱۰ ژوئیه اجازه حضور در ورزشگاه و تماشای بازی از نزدیک را نخواهند داشت؛ به همین دلیل مسئولان برگزاری بازی تصمیم گرفتند نمادهای متفاوتی را در جایگاه هواداران قرار دهند. تیم "سافت‌بانک هاوکز" (SoftBank Hawks) که به غول فناوری ژاپن موسوم به "سافت‌بانک" تعلق دارد، ربات‌های شبه انسان "پپر"(Pepper) را در بازی اخیر خود به جایگاه تماشاگران برد. ربات‌های پپر در این بازی، لباس تیم سافت‌بانک هاوکز را به تن داشتند.

تیم‌های ژاپنی در پی شیوع کروناویروس در ماه فوریه، جلسات تمرین فصل بهار را برگزار نکردند و فعالیت‌های همه تیم‌ها از جمله سافت‌بانک هاوکز به تعویق افتاد. پس از آغاز مسابقات نیز ربات‌های پپر، تنها چهره‌های حاضر در جایگاه بودند.

ربات پپر در حال حاضر در بخش‌های گوناگونی از ژاپن برای مقابله با کروناویروس به کار گرفته شده‌اند تا تعداد کارمندان مورد نیاز را کاهش دهند و همچنین از عفونت‌های احتمالی در هتل‌هایی که افراد مبتلا به کروناویروس در آنها هستند، پیشگیری کنند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا