سیزدهمین ماموریت راکت لب شکست خورد

شرکت فضایی «راکت لب» ساعت ۱۷  و ۱۹ دقیقه عصر شنبه به وقت شرق آمریکا سیزدهمین ماموریت فضایی خود را انجام داد. در این ماموریت بوستر دومرحله ای «الکترون» راکت لب به همراه هفت ماهواره برای سه مشتری مختلف از سکوی پرتاب این شرکت در نیوزلند به فضا پرتاب شد.

مرحله اول بوستر الکترون بطور عادی کار کرد اما با نزدیک شدن مرحله دوم این بوستر به ارتفاع ۲۰۰ کیلومتری زمین، مشکلی پیش آمد که باعث از بین رفتن تمام هفت ماهواره محموله بار این راکت شد.

پیتر بک بنیانگذار و مدیرعامل شرکت راکت لب در صفحه توییتر خود با عذرخواهی به دلیل بروز این ناکامی نوشت: بسیار متاسفم که نتوانستیم امروز ماهواره های مشتریان خود را تحویل دهیم. مطمئن باشید که مشکل را پیدا خواهیم کرد، آن را تصحیح می کنیم و به زودی این راکت را بر سکوی پرتاب قرار خواهیم داد.

در دقایق اول پرواز به نظر می رسید که این پرتاب طبق برنامه در حال انجام است اما ۶دقیقه پس از پرتاب، پخش فیلم زنده از این راکت متوقف شد. این فیلم زنده ویدیویی نشان  داد که راکت الکترون شروع به از دست دادن سرعت و ارتفاع می کند و در این زمان بود که شرکت راکت لب پخش فیلم زنده را متوقف کرد.

این شرکت فضایی اندکی بعد در صفحه توییتر خود اعلام کرد که راکت دچار مشکل شده است و محموله بار خود را از دست داده است.

راکت الکترون شرکت راکت لب در این ماموریت که Pics Or It Didn't Happen نام داشت، حامل ۵ ماهواره SuperDove برای شرکت تصویربرداری Planet و دو ماهواره تجاری برای شرکت های Canon Electronics و In-Space Missions بود.

این پرتاب که از نیوزیلند انجام شد، دومین پرتاب این شرکت سازنده راکت در عرض تنها سه هفته محسوب می شود. این کم ترین زمان میان ماموریت های این شرکت تا به امروز است.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا