جت‌پرینترهای ایرانی به آفریقا صادر شد

احمدرضا حسین زاده مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان درباره تولید جت پرینتر در داخل کشور گفت: این شرکت در زمینه دستگاه‌ها و پرینترهای چاپ فعال است. پیش از این، تمام نیاز کشور به دستگاه‌های جت پرینتر از کشورهای مانند ژاپن و انگلستان تامین می‌شد که خرید و تعمیر این دستگاه‌ها، هزینه قابل توجهی به صنایع مختلف تحمیل می‌کرد.

وی افزود: این شرکت، تصمیم گرفت تا نیاز کشور به خارج در این زمینه را برطرف کند. در حال حاضر  حدود ۱۲ مدل جت پرینتر در این شرکت تولید می‌شود. این دستگاه‌ها حدود ۴۰ کیلوگرم وزن دارند و در انواع مدل‌های دستی، اتوماتیک، تک رنگ و دو رنگ، تولید می‌شوند. 

مدیر عامل شرکت دانش بنیان افزود: تولید محصولات مختلفی مانند قطعات خودرو، لوله و محصولات غذایی، نیاز به پرینترهای صنعتی (جت پرینترهای) متفاوتی دارند که مخصوص این محصولات تولید می‌شود. این محصول در ایران با یک سوم قیمت مشابه خارجی تولید می‌شود.

حسین‌زاده افزود: این شرکت تا کنون موفق شده است به کشورهای مانند افغانستان، ترکیه، آذربایجان و کشورهای آفریقایی صادرات داشته باشد. به خاطر کیفیت خوب محصول و تفاوت قیمت قابل توجه آن با محصول مشابه خارجی، یک ایرانی که در استرالیا کارخانه تاسیس می‌کرد، از این محصول خریداری کرد تا در واحد تولیدی خود در آن کشور  استفاده کند.

وی گفت: امیدوار هستیم در آینده نه چندان دور، نیاز تمام کشور به محصولات حوزه چاپ و نشر و پرینترهای صنعتی را تامین کنیم  تا دیگر نیازی به واردات از خارج از کشور نباشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا