انتخابات مدیران نشریات دانشجویی الکترونیکی شد

غلامرضا غفاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به الکترونیکی شدن ۲ انتخاب در حوزه نشریات دانشجویی، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و بستر الکترونیکی که در دانشگاه ها فراهم شده است،  انتخابات مدیران مسوول نشریات و نمایندگان شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم می تواند به صورت الکترونیکی برگزار شود.

وی تاکید کرد: یکی از انتخابات پر اهمیت، انتخاب مدیران مسوول نشریات دانشجویی است که از اواخر هفته جاری در دانشگاه ها اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تصمیم گیری شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم در خصوص الکترونیکی شدن این انتخابات، تاکید کرد: بر اساس جلساتی که شورای مرکزی ناظر بر نشریات در وزارت علوم برگزار کرد، انتخابات یاد شده به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

غفاری حضور نیافتن دانشجویان در دانشگاه و شرایط کنونی کشور را دلیل اصلی الکترونیکی شدن این انتخابات دانست و گفت: انتخابات مدیران مسوول نشریات در سنوات گذشته حداکثر تا فروردین ماه برگزار می شد تا فرصت رسیدگی به گزارش و شکایت های احتمالی از این انتخابات در شورای مرکزی وجود داشته باشد؛ بعد از طی این فرایند، انتخابات نمایندگان دانشجویی شورای مرکزی برگزار می شد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: با توجه به پروتکل های بهداشتی و دیگر دلایل ذکر شده به این نتیجه رسیدیم که چاره ای جز برگزاری الکترونیکی این انتخابات نداریم.

وی با بیان اینکه انتخاب مدیران مسوول نشریات دانشجویی بر اساس سهمیه هر دانشگاه صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری انتخابات مدیران مسوول نشریات، گزارش ها دریافت می شود و انتخابات نمایندگان شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی هم تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید برگزار خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به کاندیداهای انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی، خاطرنشان کرد: افراد مشخص شده از انتخابات مدیران مسوول نشریات دانشگاهی، برای کسب کرسی های دو عضو اصلی و یک عضو علی البدل شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی رقابت می کنند.

به گفته غفاری، با انجام هر ۲ انتخاب و مشخص شدن اعضای اصلی و علی البدل شورای مرکزی، همزمان با آغاز سال تحصیلی آینده جلسه این شورا با حضور اعضای جدید تشکیل خواهد شد.

غفاری با اشاره به نحوه برگزاری این انتخابات، گفت: وزارت علوم از سامانه مرکزی نشریات دانشگاهی برای برگزاری الکترونیکی انتخابات مدیران مسوول استفاده می کند؛ در حال حاضر امکان ثبت همه نشریات دانشجویی در سامانه مورد نظر برای شناسایی نشریات فعال وجود دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات باید با رعایت همه ملاحظات صورت بگیرد، تاکید کرد: همه پیش بینی های لازم برای برگزاری الکترونیکی این انتخابات بر اساس آیین نامه های مرتبط، در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر علوم درباره چگونگی بررسی آراء اظهار داشت: کمیته ناظر بر این انتخابات، همه فرایندهای مرتبط با رأی گیری را هم رصد می کند.

 تا پیش از شیوع ویروس کرونا، انتخابات مدیران مسوول نشریات دانشجویی و نمایندگان شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی به صورت حضوری و تا خرداد ماه هر سال برگزار می شد. امسال به دلیلی تعطیلی دانشگاه ها، نظراتی در خصوص حضوری یا الکترونیکی برگزار شدن این انتخابات وجود داشت. در حال حاضر حدود چهار هزار نشریه دانشجویی در دانشگاه های کشور شناسایی شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا