شورای شهر به وضعیت ساختمان های نیمه کاره ورود می کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره افزود: یکی از مشکلات شهر تهران و کلان شهر ها این است که در خیابان ها و معابر سطح شهر برخی ساختمان های در حال ساخت و گودبرداری بصورت نیمه کاره رها شده اند و بلاتکلیف هستند.
محمد سالاری گفت: این شرایط در برخی موارد اعتراضات مردم را به دنبال دارد، زیرا این ساختمان ها به فضاهای بی دفاع شهری تبدیل می شوند و سیما و منظر شهر را هم بهم می ریزند، آن هایی که در مرحله گود برداری هستند احتمال دارد به خانه های مجاور و کسانی که از آنجا تردد می کنند، آسیب برسانند.
وی افزود: متاسفانه بر اساس قوانین موجود شهرداری و یا حتی دولت، نمی تواند مالک را ملزم به اتمام کند، تنها قانون گذار یک جا در ماده ۵۵ قانون شهرداری ها به شهرداری ها اجازه دادند در صورتیکه خانه ای نیمه کاره و یا گود برداری رها شده احتمال خطر برای ساکنین آن شهر و یا مجاورین دارد، از مرجع قضایی مجوز بگیرد و از محل بودجه خودش نسبت به مقاوم سازی جداره های گود در حدی که این خطر برطرف شود، اقدام کند و بعد هزینه اش را با درصدی، وقتی فرد خواست پایان کار بگیرد دریافت کند.
سالاری تاکید کرد: اگر ساختمانی در مرحله اسکلت رها شده باشد و احتمال ریزش و ایجاد آسیب برای مجاورین و یا ساکنین دارد، در آن صورت هم شهرداری می تواند از مرجع قضایی مجوز بگیرد و از محل منابع درآمدی شهرداری نسبت به این رفع خطر اقدام کند.

منبع:واحد مرکزی خبر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا