بروز سکته‌های قلبی افزایش داشته است

دکتر اعظم مردانلو در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما افزود: ویروس کرونا در جهان ویروسی نوظهور است و عوارض آن چندان قابل پیش بینی نیست بنابراین التهاب عروق و ایجاد لخته در بیماران قلبی از جمله عوارضی است که در روز‌های نخست ابتلا به این بیماری چندان برای جامعه پزشکی مشخص نبود.

وی ادامه داد: بیماران قلبی که اغلب دچار فشارخون و نارسایی عضله قلب هستند مستعد درگیری به این عفونت ویروسی چند برابر افراد سالم هستند، زیرا تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد ویروس کرونا به عروق بدن نفوذ می‌کند و حتی در قلب و مغز سکته‌های قلبی و مغزی را رقم می‌زند.
این متخصص قلب و عروق با اشاره به این که سن بروز مشکلات قلبی در افراد بالای ۵۰ سال بیشتر دیده می‌شود، گفت: این افراد از مشکلاتی، چون دیابت، فشارخون، چربی خون و سایر بیماری‌های ثانویه رنج می‌برند به همین علت است که در این مدت ۵ ماهه بروز سکته‌های قلبی نیز در دوران کرونا افزایش یافته است.
دکتر مردانلو افزود: ترس از کرونا موجب شده است بیماران قلبی کمتر به پزشک مراجعه کنند که همین موضوع بروز سکته‌های قلبی را افزایش داده است.
وی با بیان اینکه بیماران قلبی تلاش کنند رفت و آمد غیر ضروری نداشته باشند، گفت: افراد مستعد بیماری‌های قلبی باید بدانند به هیچ عنوان بدون ماسک در جامعه حاضر نشوند، زیرا خطرات بیماری کرونا برای آن‌ها تهدید بزرگی به حساب می‌آید.
این متخصص قلب افزود: بیمارانی داشتیم که با علائم سکته قلبی به اتاق عمل رفتند و پس از درمان قلب شان، متوجه درگیری عروق بدن آن‌ها به ویروس کرونا شده ایم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا