تزریق واکسن آنفلوانزا برای کودکان در پاییز ضروری است

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همه گیری این ویروس و از آنجایی که آنفلوانزا نیز در فصول سرد سال بسیار رایج است، کودکان امسال باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند تا از ابتلا به این بیماری در امان بمانند.
وی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا هیچ تأثیری در مبتلانشدن به کرونا ندارد، تأکید کرد: ضرورت تزریق این واکسن برای کودکان، خیالمان را از بابت عدم ابتلا به آنفلوانزا راحت می‌کند در غیر این صورت همه‌گیری آنفلوانزا و کرونا بسیار خطرناک‌تر می‌شود.
مردانی اظهار کرد: علاوه بر کودکان، افرادی بالای ۶۰ سال، زنان باردار، مبتلایان به بیماری‌های قلبی، ریوی، دیابت و … نیز حتما واکسن آنفلوانزا را در مدت زمان تعیین شده تزریق کنند تا از این بیماری در امان بمانند.
این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: با توجه به گرما و اینکه بیماری‌های گوارشی در کودکان بسیار رایج است، خانواده‌ها به محض مشاهده اسهال و درد شکم در کودکان، آن‌ها را سریعا به مراکز درمانی ببرند، زیرا کرونا با این علایم در کمین آن‌ها است.
مردانی به خانواده‌ها تأکید کرد: کودکان در محیط‌های خارج از خانه حتما ماسک بزنند و مرتب دست‌ها را ضدعفونی کنند.
تاکنون ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان کرونا به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسیده است.

منبع:ایرنا
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا