آغاز ثبت‌نام دوره‌های مردادماه وبینارهای مالکیت فکری در علوم پزشکی

سلسله وبینارهای آموزشی مالکیت فکری با محوریت حوزه سلامت به همت دفتر توسعه فناوری سلامت از تیرماه سال جاری آغاز به کار کرده است. این وبینارهای آموزشی مالکیت فکری وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی در ماه مرداد نیز ادامه دارد و ثبت‌نام در این دوره‌ها آغاز شده است.

شیوه تکرار این وبینارها به این صورت است که به موازات برگزاری سری اول و بعد از برگزاری چند وبینار، سری دوم آغاز می‌شود. به جهت این که افراد بیشتری امکان بهره‌برداری از این دوره‌ها را داشته باشند، هر یک از این دوره‌ها در بازه زمانی خاصی تعریف شده است.

سری اول این وبینارها از ساعت ۱۰ تا ۱۲، سری دوم از ساعت ۱۴ تا ۱۶ و  سری سوم از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می‌شود. در این سلسله وبینارهای آموزش مالکیت فکری به مباحثی همچون آشنایی با مالکیت فکری، پتنت ابزاری برای حفاظت از فناوری‌های نوآورانه، ثبت اختراعات حوزه سلامت، جستجوی پتنت، آشنایی با پایگاه patentscope، آشنایی با پایگاه Lenz، گیاهان دارویی و دانش سنتی، مسیر ملی حفاظت از اختراعات، مسیرهای حفاظت از اختراعات در خارج از ایران، معرفی سازمان‌ها و دعاوی حقوقی، معرفی کانون پتنت ایران و نحوه ثبت درخواست در پرتال کانون پتنت ایران پرداخته می‌شود.

بر اساس اعلام مسئول امور ثبت اختراعات دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت،  در صورتی که شرکت‌کنندگان از قبل عضویتی در پرتال کانون پتنت ایران نداشته باشند، باید پیش از اقدام به ثبت‌نام در وبینارهای آموزشی، در پرتال کانون پتنت ایران عضو شوند.

لینک وبینارهای آموزشی و کد ثبت‌نام مربوط به هر وبینار به صورت ماهانه در اختیار معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت داده شده و از طریق این معاونت به دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی ابلاغ خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس‌های کانون پتنت ۰۲۱۶۶۵۱۵۹۵۶-۰۲۱۶۶۵۲۳۶۰۲ و یا شماره واحد مالکیت فکری دفتر توسعه فناوری سلامت ۰۲۱۸۱۴۵۵۱۳۴ تماس بگیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا