طب سنتی ایران ظرفیتهای خوبی را برای حضور موثر در عرصه های بین المللی دارد

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علی عرب خردمند در نشست مشترک با هیات رییسه دانشکده طب سنتی این دانشگاه افزود: می توان با برنامه ریزی و استفاده بهینه از ظرفیت ها، طب سنتی را به نحو مطلوب به دنیا معرفی کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های انجام گرفته در حوزه معاونت بین الملل دانشکده طب سنتی، بیان کرد: با توجه به شناخت کم از مبحث طب سنتی در کشور و علی رغم مشکلات و چالش ها، دانشکده طب سنتی، توانست فعالیت های بسیار خوبی در عرصه بین المللی انجام دهد.

عرب خردمندی در ادامه این نشست به تفصیل پیرامون جزئیات فعالیت های انجام گرفته و همچنین برنامه های آینده معاونت بین الملل دانشکده طب سنتی مطالبی بیان کرد.

در ادامه نشست دکتر کاظمی معاون بین الملل دانشکده طب سنتی به معرفی اهم اقدامات انجام شده این معاونت در سال های 93 و 94 پرداخت. 

وی،پذیرش دانشجویان خارجی در دوره های کوتاه مدت و دکترای تخصصی طب سنتی و انعقاد تفاهم نامه ها با کالج بین المللی ابن سینا اروپا درمجارستان و مرکز طب اسلامی چینگ های چین را از جمله اقدامات این مجموعه از سال 93 تاکنون اعلام کرد.

کاظمی ادامه داد: حضور فعال در کمیته اخلاق زیستی کمیسیون ملی یونسکو در ایران، برگزاری همایش طب سنتی از منظر یونسکو، انتخاب دو عضو هیات علمی دانشکده به عنوان اعضاء هیات رئیسه انجمن جهانی بیماری های مغز و اعصاب، مشارکت فعال در برگزاری کنگره بین المللی پزشکان شیعه و شرکت در کنگره های بین المللی برای معرفی طب ایرانی بخشی از دیگر فعالیتهای انجام شده در معاونت بین الملل دانشکده طب سنتی از سال 93 تاکنون بوده است.

همچنین پیشنهاد شد برنامه گردش علمی و بازدید تمامی دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دانشکده طب سنتی و آشنایی با طب ایرانی برگزار شود که مورد پذیرش و استقبال معاون بین الملل دانشگاه قرار گرفت.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا