تیرهای چراغ برق منبع جدید شارژ خودروهای الکتریکی

فاز عملیاتی این ایده که توسط یکی از شرکت های سازنده خودرو (گروه خودرو سازی BMW) مطرح شد در ماه جاری در ابعاد کوچک در شهر کوچک آکسفورد انگلیس برگزار خواهد شد.صاحبان این ایده در حال حاضر روی سیستمی فعالیت می کنند که هم به عنوان چراغ روشنایی و هم به عنوان منبعی برای شارژ خودرو های الکتریکی (EVs ) مورد استفاده قرار می گیرد. نام این سیستم "روشنایی و شارژ" (Light & Charge) است.

این سیستم برای اولین بار در انگلیس و در دومین شهر کم کربن جهان، آکسفورد، رونمایی شد . مدیر بخش تولید این سیستم عملیاتی کردن این ایده را در راستای مقابله با تغییرات آب و هوا و هدر رفتن سرمایه پایه گذاری شده عنوان کرد.

نحوه کار کردن سیستم "روشنایی و شارژ" به این صورت است که کابل شارژ خودروی الکتریکی به کنتور استاندارد چراغ برق متصل می شود و سیستم به راننده اجازه می دهد که با توجه به مدل خودرو پس از پرداخت هزینه آن به وسیله عابر بانک، خودروی خود را شارژ کند.

گروه سازنده در توضیح چراغ برق تعبیه شده در این سیستم می گویند: چراغ های برق LED با وجود داشتن روشنایی بهتر نسبت به چراغ های گذشته، مصرف انرژی کمتری نیز دارند. فناوری چراغ های LED با ایجاد پراکندگی کمتر پرتوهای نور کمک می کند تا امنیت جاده ها در شب افزایش یابد و همچنین آلودگی نوری را به حداقل می رساند.

شرکت BMW یکی از خصوصیت طرح را مناسب بودن قیمت می داند و اعلام می کند: این طرح می تواند به صورت مستقیم در چراغ های برق که از زیرساخت های شهر به حساب می آیند، وجود داشته باشد. طراحی این چراغ ها به گونه ای است که با شرایط مختلف سازگار است.

مدیر تولید طرح نیز اضافه کرد: به سادگی و با جایگزینی چراغ های روشنایی و شارژ به جای چراغ های موجود می توان ایستگاه شارژ خودرو های الکتریکی جدیدی در مکان هایی که موقعیت پارک مناسب هست، ایجاد کرد و به عنوان مثال ایجاد یک و یا دو تیر برق برای مناطق مسکونی و 4 تیر برق در مسیر های اصلی در هر ایستگاه کفایت می کند.

در نمایشگاه امسال تجهیزات و فناوری های خودروهای هیبریدی و الکتریکی اکسپو(Electric & Hybrid Vehicle Technology Expo) که در آذر و دی (December 2015) برگزار می شود، شرکتBMW  از طرح ترکیب دو سیستم چراغ های LED و سیستم شارژ رونمایی خواهد کرد.

جان ایشویند Johan Schwind ،مدیر پروژه معتقد است که با اتصال و هوشمند سازی زیر ساخت های شهر می توان سرویس و خدمات مفیدی را در اختیار شهرنشین ها فراهم کرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا