سهام یک شرکت خودروسازی به بورس عرضه شد

شرکت خودروسازی آستون مارتین (Aston Martin) قسمتی از سهام خود را که حدود 20 درصد از سرمایه این شرکت محسوب می‌شود به عنوان بخشی از اقدامات مالی برای به دست آوردن حدود 245 میلیون پوند، به فروش می‌گذارد تا بتواند خسارات مالی که در اثر شیوع ویروس کرونا به این شرکت وارد شده را بهبود بخشد.

در حال حاضر حدود 90 درصد از نمایندگی‌های شرکت استون مارتین که در اثر همه گیری ویروس کرونا بسته شده بودند، بازگشایی شده‌اند. اگرچه این شرکت انتظار دارد که فروش محصولاتش در سه ماهه مالی فعلی همچنان پائین بماند. البته تقاضای زیادی برای خودروی DBX وجود دارد و پیش بینی می‌شود شاسی بلند این خودرو، حدود نیمی از فروش عمده آن در سال جاری را به خود اختصاص دهد.

شرکت پرتلاش بریتانیایی آستون مارتین در سه ماهه اول سال جاری میلادی، 119 میلیون پوند از دست داد زیرا محدودیت‌های قرنطینه باعث کاهش تقاضا برای خرید اتومبیل اسپرت شد. جدیدترین اقدامات این شرکت به منظور تقویت منابع مالی استون مارتین، شروع تحویل خودروی اس.یو.وی یا شاسی بلند آستون مارتین دی بی ایکس است که ماه آینده انجام خواهد شد.

شرکت خودروسازی آستون مارتین سهام جدیدی به ارزش 19.99 درصد از سهام مشترک عادی موجود خود را برای فروش گذاشت. رئیس جدید کنسرسیوم لارنس استرولز نیوتری (Lawrence Stroll’s Yew Tree) 24.99 درصد از این سهام را خریداری خواهد کرد برخلاف اینکه هلدینگ پرستیژ موتور 7.78 درصد را در اختیار دارد.

این شرکت همچنین تأییدیه دریافت طرح وام انقطاع بزرگ مشاغل در اثر ویروس کرونا را به مبلغ 20 میلیون پوند گرفته است و در نظر دارد تا 55 میلیون پوند وام دیگری نیز دریافت کند.

اخیراً استون مارتین تحت مدیریت استرول (Stroll) برای کاهش میزان سهام خود و کاهش تولید مدل‌های اتومبیل اسپرت خود تلاش کرده است و پیش بینی می شود این سیاست باعث از بین رفتن حدود 500 شغل خواهد شد. استرول در رابطه با اقداماتی که برای بهبود شرایط انجام می‌گیرد، گفت: «این اقدامات مراحل جدید انعطاف پذیری مالی را در دوره عدم قطعیت مداوم بهبود می‌بخشد و بودجه اضافی را برای اجرای برنامه كاری تجاری فراهم می‌کند.»

خودروسازی آستون مارتین همچنین با تغییر دادن اندی پالمر (Andy Palmer) مدیر اجرایی سابق، دستخوش تغییراتی ساختار اساسی شده است و توبیاس مورس (Tobias Moers) رئیس شرکت آلمانی مرسدس- ای اِم گِ (Mercedes-AMG) جایگزین وی خواهد شد که کار خود را از ماه آگوست آغاز خواهد کرد.

استرول در توضیحات بیشتر گفت که تولید کامل خودروی DBX اکنون در کارخانه جدید سنت آتان (St Athan) آغاز شده است و تحویل آن در ماه ژوئیه انجام خواهد شد. علاوه بر این، کار توسعه و ساخت روی اتومبیل Valkyrie hypercar که قرار است سال آینده به بهره برداری برسد، از سر گرفته شده است.

در حال حاضر حدود 90 درصد از نمایندگی‌های شرکت استون مارتین که در اثر همه گیری ویروس کرونا بسته شده بودند، بازگشایی شده اند. اگرچه این شرکت انتظار دارد که فروش محصولاتش در سه ماهه مالی فعلی همچنان پائین بماند. البته تقاضای زیادی برای خودروی DBX وجود دارد و پیش بینی می‌شود شاسی بلند این خودرو، حدود نیمی از فروش عمده آن در سال جاری را به خود اختصاص دهد.

اگرچه کارخانه سنت آتان کاملاً دایر است اما تأسیسات گایدون آستون (Aston’s Gaydon) بسته می‌ماند و این شرکت هنوز تاریخی را برای بازگشایی تأسیسات گایدون ارائه نکرده است.

مترجم: احسان محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا