در استفاده از فضای مجازی دچار عقب ماندگی هستیم

 علی عسگری، رییس صدا و سیما در مراسم افتتاحیه فاز یک ایستگاه نوآوری شریف اظهار کرد: ما به این شرکت‌های دانش‌بنیان افتخار می‌کنیم. اکنون یک نگاه گفتمان عمومی در جامعه شکل گرفته که حاصل یک روند تاریخی است.عسگری گفت: تولید دانش واقعی در رژیم گذشته نبود، اما بعد از انقلاب اسلامی یک تزریق حمیت و خودکفایی شکل گرفت‌. گفتمان عمومی از برکات جنگ تحمیلی بود و اکنون با حمایت رهبری شرکت‌های دانش بنیان در حال رشد هستند‌. اکنون که ما به سمت دانش بنیان می‌رویم، توانایی و رشد آنها در حال موج زدن است.

وی افزود: وقتی دنیا به صنعت فرهنگی و هنری رسید که قله و اوج آن سینما بود؛ یعنی سینما از صنعت استفاده می‌کرد و در عین حال اثر فرهنگی هم داشت. بعد از فرهنگ سینما، فرهنگ تلویزیون هم شکل گرفت.در اوج این موارد صنعت اینترنت قرار دارد که هم صنعتی فرهنگی و هنری است و هم بیشترین تاثیرگذاری را دارد.

رئیس صدا و سیما در پایان خاطرنشان کرد: ما امروز در استفاده از فضای مجازی دچار عقب ماندگی هستیم که تاثیر بسیاری در نسل‌های آینده دارد. امروز ما دیدیم که شرکت‌های دانش بنیان در صنعت و فرهنگ چقدر می‌تواند تاثیر مثبت داشته باشد. امیدواریم این کارها به افزایش تولیدات فرهنگی کمک کند.

منبع:ایلنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا