آغاز پویش من ماسک می زنم

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه تامین معیشت مردم از دلایل اقتصادی و اجتماعی بازگشایی ها در اکثر کشورهای جهان است، گفت: در این برهه زمانی خاص رعایت پروتکل های اجتماعی و بهداشتی کمک شایانی به مقابله با ویروس کرونا دارد.

دکتر حریرچی گفت: از امروز پویش همگانی من ماسک می زنم در سطح کشور آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه در ازای هر فرد مبتلا با نشانه های بارز در جامعه ممکن است تا 10 نفر بدون علایم بارز بالینی وجود داشته باشد که جوانان، نوجوانان و کودکان طیف زیادی از آنها را تشکیل می دهند.

حریرچی گفت: هر فرد مبتلا به کووید 19 بدون رعایت صحیح پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می تواند تا 406 نفر دیگر را بصورت مستقیم یا غیرمستقیم به این ویروس آلوده کند.

معاون کل وزیربهداشت گفت: با وجود اینکه در تعداد خالص مورد ابتلا و مرگ ناشی از کووید ۱۹ به ترتیب رتبه ۱۰ و ۹ جهانی را دارد، اما از لحاظ موارد ابتلا و تعداد خالص مرگ به یک میلیون نفر به ترتیب رتبه ۴۷ و ۳۰ دنیا را با تعداد ۲۵۶۱ مورد ابتلا به یک میلیون نفر جمعیت و ۱۲۱ مرگ به یک میلیون نفر دارد.
حریرچی گفت: هم اکنون در استان‌هایی با شدت بیماری درگیریم که باید اقدامات استانی و شهرستانی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس با همراهی مردم به حداکثر برسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا