فروشگاه های فیزیکی مایکروسافت تعطیل می شوند

مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد فروشگاه های خرده فروشی خود را برای همیشه تعطیل می کند. در عوض این شرکت تصمیم دارد روی فروشگاه های آنلاین در Microsoft.com تمرکز کند. 

به گفته سخنگوی این شرکت به کارمندان فروشگاه ها نیز فرصت داده می شود تا همچنان در  شغل دیگری در مایکروسافت کار کنند.

دیوید پورتر نایب رئیس مایکروسافت در یک پست وبلاگی نوشت: فروش آنلاین کالاهای ما افزایش یافته زیرا سبد محصولات ما به طور کلی دیجیتالی عرضه می شود. ما  از تمام مشتریان فروشگاه های مایکروسافت تشکر می کنیم و امیدواریم همچنان به طور آنلاین به آنها سرویس بدهیم.

پس از اعلام این خبر ارزش سهام مایکروسافت ۲ درصد کاهش یافت.

این در حالی است که طی دهه گذشته مایکروسافت حضور فیزیکی خود در بازارها را گسترش داده بود تا مانند اپل تجربه خرید را برای مشتریان ارائه کند. در این فروشگاه ها افراد می توانستند نرم افزار و سخت افزارهای جدید مایکروسافت و شرکایش را آزمایش کنند.

اما به نظر می رسد پس از تعطیلی موقت فروشگاه های این شرکت به دلیل شیوع ویروس کرونا، مایکروسافت تصمیم به تعطیلی تمام فروشگاه های خود گرفته است.

دن دیوز یکی از تحلیلگران بازار در این باره به رویترز می گوید: این تصمیمی سخت اما استراتژیک برای ساتیا نادلا مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت است. فروشگاه های فیزیکی مایکروسافت درآمد اندکی داشتند و در سال های اخیر بیشتر فعالیت ها به کانال های دیجیتال منتقل شده است.

البته از ۸۳ فروشگاه فقط ۴ مورد آن به عنوان مراکز «تجربه» باقی می مانند و هیچ کالایی نمی فروشند. این فروشگاه ها در نیویورک، لندن، سیدنی و مقر شرکت در ردموند قرار دارند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا