تاکسی‌ های آنلاین برقی می‌شوند

لیفت (Lyft) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رقبای اوبر (Uber) که هر دو از بزرگترین و مشهورترین شرکت‌های درخواست آنلاین و اینترنتی تاکسی در جهان به شمار می‌روند، به تازگی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی یعنی یک دهه آینده به طور تمام و کمال از خودروهای تمام الکتریکی ، هیبریدی و پلاگین هیبریدی برای جابجایی مسافران و شهروندان استفاده خواهد کرد.

بر اساس گزارش وب سایت cleantechnica، سخنگوی این شرکت در خصوص این تصمیم خاطرنشان کرده است: با اینکه شیوع گسترده و پاندمی ویروس خطرناک و مرگبار کرونا مشکلات و بحران های متعددی را برای شرکت‌های مختلف از جمله لیفت ایجاد کرده است اما فرصت مناسبی را برای اتخاذ سیاست و تصمیم های جدید فراهم کرد تا در راستای حفاظت از محیط زیست کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین گام برداریم و بدین ترتیب از جمله پیشگامان استفاده گسترده و کامل از خودرو های برقی در یک دهه آینده شویم.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

منبع: ایسنا

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا