رشد خوب صنایع در سه ماهه امسال افتخار بزرگی است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه برنامه ریزی و تلاش ملی برای تحقق شعار جهش تولید که با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد، گفت: هدف اصلی جلسه این است که چگونه در این سال پایانی دولت دوازدهم بتوانیم امید و نشاط را در جامعه به حد اعلی برسانیم و شرایط را برای جهش تولید در سالی که در آن قرار داریم، آماده کنیم.

وی با بیان اینکه آثار شرکت‌های دانش بنیان به تدریج برای مردم ملموس می‌شود، بیان کرد: در ابتدای شروع به کار دولت ۵۰ شرکت دانش بنیان داشتیم و امروز ۵ هزار شرکت دانش بنیان فعالیت می‌کند.

رئیس جمهور ادامه داد: به استانداران توصیه کردم کارخانه نوآوری که در تهران افتتاح شد و برخی از استان‌ها نیز دارند تلاش می‌کنند، هر استانی بتواند یک ساختمان مناسب را در اختیار بگذارد تا بتوانیم کارخانه نوآوری را در همه استان ها تاسیس و ایجاد کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به شرایط موجود، بیان کرد: برای انقلاب، تاریخ کشورمان و آمادگی برای قرن بعد و اینکه امسال سال جهش تولید است باید تحول بزرگ در تولید بوجود بیاوریم؛ می‌دانم سال سختی است، می‌دانم در تحریم شدید هستیم، می‌دانم کرونا آمده اضافه شده است؛ اما در عین حال اراده و وحدت و ایستادگی ما بالاتر از همه این حرفهاست و می‌توانیم عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از صنایع در دو ماهه فروردین و اردیبهشت و البته بعضی‌ها در خرداد وضع‌شان کمی بهتر است، ادامه داد: حالا همین دو ماه با دو ماه پارسال مقایسه می‌کنیم، رشد خوبی ایجاد شده است و در برخی از صنایع ۱۸ درصد رشد، برخی از صنایع ۱۵ درصد و برخی از صنایع ۱۲ درصد رشد ایجاد شده است و این یک افتخار بزرگ است.

رئیس جمهور کار در خصوص قیمت در برخی از کالاها از جمله در لوازم خانگی و اتومبیل نیز گفت: همه باید به میدان بیاییم، مردم تحت فشار اقتصادی هستند، مردم با مردانگی مقاومت و ایستادگی کردند اما امروز فشاری روی مردم هست باید این فشار را برداریم و راه حل آن را پیدا کنیم.

دکتر روحانی اضافه کرد: این راه حل را وزرای ما، استانداران ما، کارشناسان ما، متخصصین ما باید پیدا کنند و بیایند کمک کنند، همه به هم یاری کنیم تا از این شرایط عبور کنیم و در این کار استاندارها باید بیایند برای اینکه شرایط یک شرایط آماده‌ای بشود و مردم بتوانند زندگی خودشان را ولو با سختی اداره کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا