نرخ شیوع ویروس کرونا ۸۰ برابر آمارهای رسمی

طبق گزارش جدیدی که از سوی محققین «دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا» منتشر شده، تخمین زده می‌شود که تعداد مبتلایان به ویروس کووید-19 در آمریکا در هفته‌های ابتدایی شیوع حدودا ۸۰ برابر بیشتر از آنچه رسما اعلام شده بوده و سرعت گسترش آن هم دو برابر بوده است.

این گزارش که در ژورنال Science Translational Medicine درج شده مدعی است در مدت سه هفته ابتدایی پاندمی، موارد مشاهده شده از ابتلا به ویروس کرونا در دسته «بیماری مشابه با آنفلونزا» طبقه‌بندی می‌شده. در همین رابطه «جاستین سیلورمن» استاد دپارتمان علوم پزشکی و فناوری دانشگاه پنسیلوانیا توضیح می‌دهد:

ما موارد ابتلای به ویروسی مشابه با آنفلونزا را تحلیل کردیم و به آماری دست یافتیم که نه می‌توانیم آنها را در طبقه آنفلونزا دسته‌بندی کنیم، نه بیماری‌های فصلی. چنین موضوعی نشان می‌دهد داده‌های مربوط به ویروس مشابه با آنفلونزا، در واقع همان موارد کووید بوده‌اند، که در واقع خیلی خیلی بیشتر از آنچه به صورت رسمی اعلام می‌شد در نظر گرفته خواهد شد.

آمار و ارقام به دست آمده از مواردی که نه در دسته آنفلونزا و نه در دسته بیماری‌های فصلی قرار گرفته‌اند، در سه هفته انتهایی ماه مارس ۲۰۲۰ به بیش از ۸.۷ نفر می‌رسند، که در قیاس با ۱۰۰ هزار مورد ابتلای به کرونا که در همان بازه زمانی رسما اعلام شده بود، فوق‌العاده بیشتر و سنگین‌تر به نظر می‌رسد.

در ابتدا باورمان نمی‌شد که نتایج تخمین‌هایمان درست باشد. اما وقتی متوجه شدیم آمار مرگ و میر در آمریکا به ازای هر سه روز دوبرابر می‌شود، دریافتیم که نرخ تخمین شیوعی که به دست آمده کاملا با آمار افزایش مرگ و میرها مطابقت دارد، به خصوص از آنجایی که اولین مورد مشاهده شده در واشنگتن به ۱۵ ژانویه بر می‌گردد.

این گزارش تاکید دارد نرخ شیوع در هر ایالت از کشور آمریکا ارتباط مستقیمی با جمعیت آن ایالت داشته است. به عنوان مثال طبق تخمین‌های صورت گرفته حدود ۹ درصد از جمعیت نیویورک تا پایان ماه مارس به ویروس کرونا مبتلا شده بوده‌اند. بعد از آنکه دولت حدود ۳ هزار منطقه مختلف از نیویورک را مورد آزمایش قرار داد، معلوم شد نرخ ابتلا ۱۳.۹ درصد معادل با ۲.۷ میلیون شهروند بوده است.

در حقیقت تحقیقات نشان می‌دهد عدم تشخیص صحیح کووید-19 در اوایل شروع پاندمی باعث رشد نرخ شیوع شده و این روند تا ۲۸ مارس که قرنطینه‌ها آغاز شدند ادامه داشته. این تحقیقات نوعی متفاوت از تفکر در رابطه با پاندمی ویروس کرونا را توصیف می‌کنند:

نتایج ما ثابت می‌کنند که مهمترین اثر کووید-19 در واقع نرخ مرگ و میر آن نیست، بلکه سرعت شیوع آن در میان جوامع مختلف به صورت گسترده است. نرخ کمتر مرگ و میر همراه با شیوع بیشتر بیماری و سرعت گسترش شدید آن؛ در حقیقت توضیحی برای تعداد بالای مرگ و شلوغی بیمارستان‌ها در بخش‌هایی از جهان هستند.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا