داروی قابل تزریق برای درمان بیماران کرونایی عرضه شد

 Remdesivir یک داروی ضد ویروسی با طیف گسترده است که توسط شرکت بیودارویی Gilead Sciences مستقر در آمریکا ساخته شده است؛ این شرکت یک مجوز داوطلبانه غیر انحصاری را به چند شرکت هندی و پاکستانی از جمله Cipla برای تولید و عرضه این دارو  تمدید کرده بود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، اومانگ وهرا مدیر عامل شرکت داروسازی Cipla درمورد این داروی تزریقی گفت: ما به منظور کشف همه راه‌های ممکن برای نجات جان میلیون‌ها نفر که تحت تاثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته‌اند، سرمایه گذاری‌های زیادی انجام داده‌ایم و عرضه این دارو نقطه عطف مهمی در این جهت است.

وی افزود: ما به همکاری با همه ذینفعان در اکوسیستم مراقبت‌های بهداشتی در زمینه دسترسی به چنین درمان‌های امیدوارکننده ادامه خواهیم داد؛ علاوه بر این عقیده داریم که هیچ بیماری را نباید از دسترسی به درمان‌های نجات بخش زندگی منع کرد.

هفته گذشته یک شرکت داروسازی دیگر در هند به نام Glenmark Pharmaceuticals داروی ضد ویروس Favipiravir را برای درمان بیماران مبتلا به وضعیت متوسط کووید-۱۹ به بازار داخلی به قیمت ۱.۳۵ دلار آمریکا به ازای هر قرض عرضه کرد.

شرکت داروسازی Cipla، داروی remdesivir را تجاری سازی می‌کند و آن را از طریق کانال های دولتی و بازار آزاد عرضه خواهد کرد تا از توزیع عادلانه آن اطمینان حاصل کند.

هند تا صبح دوشنبه (روز گذشته)  از لحاظ آمار موارد تایید شده ابتلا به کووید -۱۹ با ۱۷۴ هزار و ۳۸۷ مورد ابتلا و ۱۳ هزار و ۶۹۹ فوت شده در میان همه کشورهای جهان در رتبه چهارم قرار داشت.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا