آئین نامه تأیید تجهیزات ارتباطی به زودی به تصویب می رسد

نسترن محسنی در نشست خبری  پیش از ظهر امروز یکشنبه در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: آئین نامه تأیید نمونه تجهیزات ارتباطی و مخابراتی پس از یک سال بررسی و حل ایرادات مورد بازنگری قرار گرفته و به زودی در جلسات آینده کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب می شود.

وی افزود: این آئین نامه با مشورت فعالان سازمان صنفی رایانه ای و آزمایشگاه های فعال در این حوزه تدوین شده و سعی کرده ایم توازن بین وارد کنندگان تجهیزات و فعالان آزمایشگاه ها را در این آئین نامه مدنظر قرار دهیم.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تمامی سعی مان این است که تجهیزاتی که در حوزه رادیویی وارد کشور می شود به مشترکان نهایی آسیب سختی نرسد و این آئین نامه نیز دستورالعمل ترخیص ورود تجهیزات و فرآیندهای مربوط به دریافت گواهی تأیید نمونه را مدنظر قرار داده است.

محسنی یادآور شد: در حوزه تجهیزات امنیتی نیز ساز و کار جدایی برای تجهیزات در نظر گرفته نشده است و فرآیندهای دریافت گواهی نمونه باید مطابق با این آئین نامه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اعتراضاتی از سوی وارد کنندگان تجهیزات ارتباطی در خصوص آزمایش این تجهیزات پس از ورود به کشور اعلام می شود، تصریح کرد: تمامی این مسائل را بررسی و لحاظ کرده ایم و حتی پیش نویس آئین نامه را به نظرسنجی گذاشته ایم تا مشکلات این حوزه به حداقل برسد.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  گفت: این موضوع که گفته می شود تجهیزات وارداتی با برندهای معتبر نیاز به آزمایش و دریافت گواهی تأیید ندارند درست نیست چرا که شاهد بودیم برخی تجهیزات با برندهای معتبر نیز وارد کشور شده و تقلبی بوده است. به همین دلیل تأیید نمونه تجهیزاتی که وارد کشور می شود الزامی است و باید برای آن گواهی دریافت شود.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا