ابداع برچسب هوشمند کنترل انسولین برای بیماران دیابتی

به گزارش ایرنا از هلث نیوز، نتیجه آزمایش های انجام شده این برچسب بر روی حیوانات آزمایشگاهی موفقیت آمیز بوده است.درصورتیکه آزمایش این برچسب بر روی مردم نیز موفقیت آمیز باشد این برچسب می تواند جایگزینی با درد کمتر برای افرادی باشد که باید به خود انسولین تزریق کنند.

محققان دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا این برچسب را به عنوان اولین برچسب هوشمند انسولین توصیف می کنند که می تواند افزایش سطوح قند خون را تشخیص دهد و دزهای انسولین را در زمان لازم به خون وارد کند.این برچسب به اندازه حدود یک سکه است و حاوی بیش از 100 سوزن نازک است که هر کدام به بلندی یک مژه هستند.

هر میکرو سوزن حاوی واحدهای میکروسکوپیک ذخیره انسولین و آنزیم های حساس به گلوکز است که زمانی که قند خون بسیار پایین می آید به سرعت دز لازم انسولین را وارد خون می کنند.آزمایش این برچسب بر روی موش های مبتلا به دیابت نشان داد که موش هایی که با این برچسب هوشمند حاوی میکروسوزن تحت درمان قرار گرفتند، میزان قند خون آنها در عرض 30 دقیقه تحت کنترل قرار گرفت و ساعت ها در همین وضعیت قرار داشتند اما موش هایی که تحت تزریق انسولین قرار گرفته بودند زودتر از موش هایی که برچسب هوشمند داشتند به تزریق بعدی انسولین نیاز پیدا کردند. دیابت بیش از 387 میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است.