فناوری پوشیدنی ابزاری برای کنترل شیوع کرونا

این اپ که «کووید-واچ» نام دارد، توسط محققان دانشگاه استنفورد در آمریکا و دانشگاه واترلو در کانادا ابداع و به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند جایگزینی برای ردیابی دیجیتالی تماس‌های نزدیک افراد باشد.

کووید واچ یکی از چند اپ موجود و یا در حال ساخت است که به محدود کردن شیوع کووید-۱۹ کمک می کند. این اپلیکیشن‌ها با محافظت از حریم خصوصی کاربران – از اهمیت بالقوه‌ای برای کنترل بیماری کرونا برخوردارند.

کووید واچ به جای اطلاع رسانی به مرجع مرکزی درباره وضعیت قرار گرفتن در معرض کووید-۱۹، با استفاده از شماره‌هایی که از طریق سیگنال های محلی بلوتوث رد و بدل شده اند، سایر افرادی را که ممکن است به طور مستقیم در معرض این ویروس قرار گرفته باشند، مطلع می سازد. این سیستم همچنین ناشناس بودن کاربران را حفظ کرده و از اطلاعات شخصی آنها محافظت می کند.

مقامات دانشگاه آریزونا هفته جاری اعلام کردند؛ این اپلیکیشن تلفن هوشمند را برای دانشجویان و کارمندان دانشگاه ارائه خواهند داد تا جامعه دانشگاهی را از مواجهه بالقوه به کووید-۱۹ مطلع ‌سازد.

جویس شرودر، رییس گروه بیولوژی مولکولی و سلولی در دانشگاه آریزونا، در بیانیه ای اظهار داشت: اگر مرحله آزمایش به خوبی پیش رود، این اپ را برای کل جامعه دانشگاهی راه‌اندازی خواهیم کرد و اگر افراد در جامعه دانشگاهی از راهنمایی های عمومی پیروی کنند و نسبت به مواجهه خود به یکدیگر هشدار دهند، می توان شیوع این بیماری را در دانشگاه متوقف کرد.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا