واکس چرم آنتی‌باکتریال به بازار آمد

و به دلیل وجود فرمولاسیون ویژه‌ آن، خواص ضدباکتری، نرم‌کنندگی، پاک‌کنندگی و براق‌کنندگی این واکس نسبت به محصولات موجود در بازار بیشتر است.

یوسف گمرکچی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، چرم را سطحی زنده و نیازمند مراقبت پیوسته دانست و گفت: به منظور حفاظت از این سطح، تونیک گیاهی تولید کردیم که دارای خواص آنتی باکتریال است و برای مراقبت از سطوح چرمی کاربرد دارد این محصول از طریق آب‌رسانی و سازگاری با پوست، نفوذپذیری بالا در بافت چرم و خاصیت آنتی باکتریال سبب افزایش چند برابری عمر چرم، ضد عفونی‌کننده سطح و نرم‌کنندگی چرم می‌شود.

وی با بیان اینکه این محصول همچنین با از بین بردن بوی نامطبوع داخل کفش از طریق افشانه بر روی سطح بیرونی کفش به زیبایی و دوام کفش کمک شایانی می‌کند، اظهار کرد: برخلاف واکس‌های رایج که روی سطح باقی می‌مانند، این محصول به سرعت به داخل چرم نفوذ کرده و جذب آن می‌شود.

گمرکچی، تونیک گیاهی تولیدشده را عاری از روغن‌های پالایشگاهی و مشتقات نفتی دانست و ادامه داد: در این محصول از عصاره‌های گیاهی و نانوذرات نقره استفاده شده که به ایجاد خواص آنتی‌باکتریال کمک می‌کند. به دلیل وجود فرمولاسیون ویژه‌ این واکس گیاهی، خواص ضدباکتری، نرم‌کنندگی، پاک‌کنندگی و براق‌کنندگی این واکس نسبت به محصولات موجود در بازار بیشتر است.

مجری طرح با بیان اینکه استفاده از مواد شوینده شیمیایی موجود برای محصولات چرمی باعث تخریب زنجیره پلیمری آن شده و به مرور زمان چرم را دچار خوردگی و تخریب می‌کند، یادآور شد: علاوه بر آن تداوم آلودگی بر روی سطوح چرمی یا چوبی علاوه بر ایجاد خفگی سطح، سبب فرسایش و تخریب زودرس مولکول‌های سطحی شده و در صورت مرطوب شدن سطح، شوره زده و موجب خشکی و ایجاد ترک‌های سطحی خواهد شد و این واکس حاوی مواد گیاهی برای پاسخ به نیاز کشور تولید و به بازار عرضه شده است.

وی خوش‌بویی را از دیگر مزایای این واکسن عنوان کرد و افزود: عطر ذاتی موجود در عصاره‌های گیاهی به کار رفته در این واکس موجب می‌شود تا سطوح علاوه بر طراوت و زیبایی، از بوی خوش نیز بهره‌مند باشند.

بر اساس اعلام ستاد نانو، گمرکچی ماندگاری بالای تا یک هفته را از دیگر خواص این محصول دانست و گفت: از این تونیک گیاهی می‌توان برای محصولات مختلف نظیر انواع پوشش‌های چوبی و چرمی خودرو، چوب و چرم و MDF در مبلمان خانگی و اداری، دکوراسیون اتاق‌ها و ادارات، کابینت آشپزخانه، کیف و کفش و البسه چرمی بهره برد.