حمایت 50 تا 100 درصدی از صادرات شرکت های دانش بنیان

 دکترمحمد صاحبکار درگفت وگو با ایرنا افزود: این 9 آیین نامه برای افزایش صادرات و ورود شرکت های دانش بنیان به بازارهای بین المللی در نظر گرفته شده است، مالکیت فکری وتحلیل پتنت، مشاوره و تدوین برنامه صادراتی ، آموزش های بازرگانی و صادراتی ، خدمات بازرگانی و حمل و نقل ، خدمات تبلیغات و بازاریابی بین المللی ، طراحی صنعتی و بسته بندی صادراتی، مجوزها و استانداردهای بین المللی و تسهیلات نقل و انتقالات مالی از جمله خدمات در نظر گرفته شده است.وی بیان کرد: معاونت علمی تا 70درصد برای بازاریابی بین المللی و تبلیغات از قبیل برندسازی و حضور در نمایشگاه های بین المللی از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند.

صاحبکارگفت: همچنین معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان برای شرکت افراد در دوره های آموزشی با پرداخت 50 تا 70 درصد کل مبلغ دوره ها حمایت می کند.
وی بیان کرد: یکی از خصوصیات ویژه ای که حوزه فناوری برتر و های تک دارد این است که فضای فعالیت آن ها بسیار بین المللی است، در حوزه فناوری برتردر بسیاری از زمینه ها، تولد شرکت ها در حوزه بین المللی است، از ابتدا شرکت باید خود را برای فضای بین المللی آماده کند. صاحبکار با اشاره به اینکه درفضای بین الملل انواع مشکلات و مباحث در زمینه صادرات و عرصه محصول به بازارهای بین المللی مطرح است افزود: 9 آیین نامه تدوین شده براساس 9دسته شناسایی شده از مشکلات شرکت های دانش بنیان در فضای بین المللی تنظیم شده است.
رییس کارگروه ارزیابی، تشخیص وصلاحیت شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری یادآور شد: حمایت ها و خدمات در نظر گرفته صادراتی برای شرکت های دانش بنیان تایید شده توسط کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکتها و موسسات دانش بنیان است و تنها این شرکت ها می توانند از این حمایت ها و خدمات استفاده کنند.
اکنون دانش بنیان بودن یک هزارو 500 شرکت از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تایید شده است که در حوزه های صنعتی ، خدماتی و تولید فعال هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا