نیوزلند بودجه تحقیقاتی ویژه پساکرونا تصویب کرد

نیوزلند که مدتی است توانسته آمار ابتلای مردم به ویروس کرونا را به صفر برساند قصد دارد برای بازگرداندن اقتصاد این کشور به حالت عادی، بودجه‌ای معادل ۴۰۱ میلیون دلار نیوزلند را به تحقیق و توسعه اختصاص دهد تا سرمایه گذاران و استارت اپ ها از این طریق بتوانند راه حل‌هایی برای ایجاد رونق اقتصادی مجدد در این کشور بیابند.

به گفته مگان وودز وزیر تحقیقات، علوم و نوآوری نیوزلند بودجه یادشده از طریق منابع پیش بینی شده در بودجه سال ۲۰۲۰ نیوزلند و نیز بودجه اختصاص یافته به صندوق واکنش به کرونای دولت تأمین می‌شود.

وی در این مورد گفته است: شیوع ویروس کرونا بحران اقتصادی جهانی را موجب شده و اگر چه نیوزلند در مقایسه با دیگر کشورها در شرایط بهتری است، اما باید گزینه‌های هوشمندانه ای در این کشور هم انتخاب شود تا بهبود شرایط ممکن شود. او اظهار امیدواری کرده که اختصاص این بودجه منجر به ایجاد مشاغل جدید در نیوزلند شود.

از این رقم ۱۵۰ میلیون دلار نیوزلند به اعطای وام‌های کوتاه مدت برای اجرای طرح‌های تحقیق و توسعه اختصاص می‌یابد. همچنین ۱۹۶ میلیون دلار نیوزلند هم تنها در مؤسسه‌های تحقیقاتی علمی بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد شد. مبلغ باقی مانده هم بر روی طرح‌های خلاقانه و علمی خاص مدنظر دولت نیوزلند سرمایه گذاری خواهد شد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا