طراحی سامانه شمارش خودروهای عبوری در جاده‌ها

رسول بخشی چمازکتی، مدیر این شرکت دانش‌بنیان، با اشاره به طراحی و عرضه دو محصول دانش‌بنیان، گفت: سامانه "تردد شمار" یکی از محصولات دانش‌بنیان تولیدشده توسط این شرکت است که ماموریت آن شمارش خودروهای عبوری در جاده‌ها است.

وی با بیان اینکه این سامانه با سنسورهای مغناطیسی کار پایش را انجام می‌دهد، اظهار کرد: تردد هر جسم فلزی بدون در نظر گرفتن شرایط جوی ثبت می‌شود، ضمن آنکه گرد و غبار و نور در کار آن اختلال ایجاد نمی‌کند و از آن می‌توان برای آمارگیری و سنجش اطلاعات استفاده کرد.

بخشی با تاکید بر اینکه از داده‌های این سامانه می‌توان برای پایش آسفالت در جاده‌ها و بار مسافر استفاده کرد، یادآور شد: این محصول با انرژی خورشیدی کار می‌کند و با ویژگی‌هایی که دارد، می‌توان گفت عملکرد آن از دوربین بهتر است.

این محقق سامانه "زمان سفر" را از دیگر محصولات دانش‌بنیان این شرکت ذکر کرد و گفت: در این سامانه از سنسورهای بلوتوث و وای فای استفاده می‌شود و با استفاده از آن زمان سفر در جاده مشخص خواهد شد.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی به تفاوت‌های این محصول با نمونه‌های خارجی اشاره کرد و افزود: محصولات خارجی مانند گوگل‌مپ مدت زمان سفر را تخمین می‌زنند؛ اما این محصول مدت زمان طی شده خودرو در یک مسیر را ارائه می‌دهد. همچنین در صورت عدم دسترسی به اینترنت نیز می‌توان از آن استفاده کرد. مرکز مدیریت راه‌های کشور، سازمان کنترل ترافیک و شهرداری‌های شهرهای گوناگون در حال استفاده از این محصولات هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا