روز جهانی مبارزه با بیابان زایی

  •  روز جهانی مبارزه با بیابان زایی و خشکسالی

روز 17 ژوئن (28خرداد)  سال 1994 به عنوان روزجهانی مبارزه با بیابانزایی  به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید (سند شماره  A/RES/49/115  مجمع عمومی) و این روز برای ارتقاء آگاهی عموم مردم در رابطه با همکاری بین المللی برای مبارزه با بیابانزایی و اثرات خشکسالی نامگذاری شد.

روز جهانی مبارزه با بیابانزایی و اثرات خشکسالی، روزی خاص در تقویم جهانی است که به هر فردی یادآوری می کند  که می توانند بصورتی تاثیر گذار با این پدیده که راه حل‌های ممکن برای آن وجود دارد برخورد کنند، ابزارهای کلیدی برای رسیدن به این اهداف در دستان قدرتمند جوامعی است که در همه سطوح در این مبارزه مشارکت و همکاری می کنند. جوامع کشوری و سازمانهای جامعه مدنی از همه دعوت می کنند تا در سازمان دادن مناسبتها و مراسم برای گرامی داشت روز جهانی مبارزه با بیابانزایی به عنوان فرصتی تازه برای افزایش آگاهی عموم و مشارکت آنها در این فرایند، فعالیت کنند.

  • روز جهاد کشاورزی

 براساس منابع سازمان خواربار جهانی ساختار اصلي توليدات كشاورزی جهان متكي بر 66 محصول كشاورزي شامل 41 محصول زراعي و 25 محصول دامي مي باشد. البته اين بدان معنا نيست كه تنها 66 محصول كشاورزي در دنيا توليد مي شود. بلكه اين تعداد محصول به عنوان محصولات اصلي در ساختار كشاورزي دنيا مطرح مي باشند. براساس اطلاعات موجود از بين 231 كشور دنيا، تقريبا 3/1 آنها در امر توليدات كشاورزي پيشتاز بوده به نحوي كه در توليد يك تا چند محصول كشاورزي، رتبه هاي اول تا دهم دنيا را به خود اختصاص داده اند در اين زمينه جمهوري اسلامي ايران از جايگاه مناسبي در توليدات كشاورزي دنيا برخوردار است.

  • تولد فرانسوا ژاکوب

فرانسوا ژاکوب متولد 17ژوئن 1920بود . وی زیست شناس فرانسوی و برنده جایزه نوبل پزشکی 1965 برای ارائه ایده ای مبنی بر کنترل سطح آنزیم در همه سلول ها از طریق تنظیم رونویسی است. وی 19 آوریل 2013 در گذشت.

  • درگذشت آرتور هاردن

آرتور هاردن متولد 12اکتبر 1865بود. وی بیوشییست انگلیسی و برنده جایزه نوبل شیمی 1929 برای تحقیقات در مورد آنزیم های تخمیری است .وی  در  17 ژوئن1940 درگذشت.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا