کارگاه های آموزشی ساخت و تعمیر عینک

در این کارگاه، فراگیران با یادگیری اصول و مبانی کار، نحوه کار با لنزومتر و تراش انواع عدسی با متریال و اشکال را بصورت عملی فرا می گیرند.
در کارگاه تعمیر فریم عینک، آموزش ها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته، شامل رفع و اصلاح کلیه آسیب های عینک، جوشکاری و تعمیر فریم معیوب در بیش از 100 ساعت ارائه می شود.
 کارگاه تخصصی ساخت عینک، با تمرکز بر کاربردی و مهارتی بودن آموزش ها، با ظرفیت حداکثر 15 نفر فراگیر طی 52 ساعت برگزار می شود و ارزیابی فراگیران براساس چندین نمونه کار عملی انجام می شود.
مدیر مرکز آموزش مهارت های پیشرفته با اشاره به اینکه پیش از این، آموزش تعمیرات فریم عینک به صورت خصوصی بوده گفت: برای اولین بار این آموزش ها به صورت رسمی و آکادمیک از سوی این مرکز به عنوان تنها برگزارکننده ی دوره های تخصصی صنعت عینک برگزار می شود.
مهندس سید محسن جناب با اشاره به سابقه ی فعالیتهای سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف در زمینه ی اپتیک و آزمایشگاه عینک اظهار داشت: این سازمان از بدو تأسیس با راه اندازی مرکز خدمات تخصصی و آزمایشگاه اپتیک، فعالیت خود را در این حوزه آغاز نمود و در طول نزدیک به 4 دهه فعالیت، در حوزه طراحی، ساخت و تولید عناصر اپتیکی دقیق فعالیت داشته و بخش بزرگی از نیازهای تخصصی صنایع مختلف کشور را پاسخگو بوده است.
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه آزمایشگاه اپتیک جهاد دانشگاهی صنعتی شریف به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان استاندارد فعالیت دارد، افزود: این همکاری ها در زمینۀ آزمون انواع عینک‌های محافظ فردی چشم، عدسی، قطعات اپتیکی و کالیبراسیون لنزومترمی باشد.
مرکز آموزش های مهارت های پیشرفته صنعتی شریف، با تکیه بر توان تخصصی آزمایشگاه اپتیک و اعضای هیات علمی، از سال 91 اقدام به برگزاری دوره های تخصصی صنعت عینک نموده و تا کنون بیش از 150 دوره در تهران و 7 استان دیگر با همکاری اتحادیه های صنفی استانی، برگزار نموده است.
علاقه مندان برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر از دوره های آموزشی ساخت و تعمیر عینک می توانند با شماره 66075076 تماس گرفته و یا به آدرس www.jdsl.ir (گروه آموزشی اپتیک بینایی) مراجعه نمایند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا