صادرات فرش ایرانی با خواص آنتی‌باکتریال به چند قاره‌

یک شرکت نساجی موفق به صادرات فرش‌های ایرانی حاوی نانومواد آنتی‌باکتریال به کشورهای مختلف اروپایی، آفریقایی و آسیایی شده است. اتریش، آلمان و انگلستان برخی از مقاصد صادراتی فرش‌های این است.

فرش‌های تولید شده با این نخ‌ها از خواص آنتی‌باکتریال برخوردار بوده و به دلیل استفاده از نانومواد، رشد باکتری و کپک در این فرش‌ها به شدت کاهش یافته و بسیار سلامت محور هستند. بنابراین برای کودکان و افراد کهنسال که نسبت به آلودگی‌های محیطی حساسیت بیشتری دارند مناسب‌اند.

میکروب‌ها، باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها مانند کورینه باکتریوم گزروزیس، از دلایل اصلی ایجاد بیماری‌ها، عفونت‌ها و ایجاد بوی بد هستند. لذا استفاده از مواد ضدعفونی کننده که منجر به کاهش فعالیت این موجودات می‌شود، می‌تواند حائز اهمیت باشد. در این میان فعالیت ضدمیکروبی نقره به اثبات رسیده و در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

این تولید کننده با هدف جلوگیری از بوگرفتن فرش در اثر تماس عرق بدن با سطح آن در مراکز پر رفت و آمد مانند مساجد و نواحی مسکونی، اقدام به تولید محصول فرش آنتی باکتریال و عرضۀ آن به بازارهای داخلی و خارجی کرده است.

در طول سال‌های گذشته اتریش، آلمان، چین، عراق، روسیه، انگلیس، امارات، بحرین، عربستان و عمان بخشی از مقاصد صادراتی فرش‌های آنتی‌باکتریال این شرکت بوده است.

فرش‌های نانویی  گواهی نانومقیاس و سیب‌سبز سلامت را نیز دریافت کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا