سیستمی برای تشخیص کیفیت شست و شوی دست‌ها ابداع شد

یک شرکت فناوری ژاپنی می‌خواهد با استفاده از یک سیستم جدید نظارتی، نحوه شست‌و شوی دست توسط کاربر خود را زیر نظر بگیرد.

این سیستم بالای سینک قرار می‌گیرد و "آکتلایزر"(Actlyzer) نام دارد و یک سیستم تشخیص حرکات دست به هنگام شست‌و شوی آنها است که توسط آزمایشگاه‌های "فوجیتسو"(Fujitsu) توسعه داده شده و برای استفاده در خدمات صنایع غذایی ژاپن طراحی شده است چرا که در این صنعت، تمیزی دست کارگران تحت بازرسی قرار می‌گیرد.

فوجیتسو معتقد است سیستم آکتلایزر می‌تواند در بیمارستان‌ها، هتل‌ها، استادیوم‌ها و هر مکان عمومی دیگر که شاید یک سرویس بهداشتی دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجا که پاندمی "کووید-۱۹" سبب شده مردم سراسر جهان توجه ویژه‌تری نسبت به شست‌وشوی دستان خود داشته باشند، شرکت سازنده این سیستم هوش مصنوعی گفته که "آکتلایزر" می‌تواند به عنوان بخش مهمی از یک کمپین ایمنی همگانی برای کاهش شیوع کووید-۱۹ باشد.

سخنگوی شرکت فوجیتسو اظهار کرد، شاید در روزها و ماه‌های آتی شست‌وشوی دست‌ها از اهمیت بیشتری هم برخوردار شود. به این ترتیب فناوری ما تقاضا خواهد داشت.

در این سیستم دوربین‌هایی در کنار و یا بالای روشویی دست‌شویی‌های عمومی قرار میگیرد تا تعیین کند شخص دست خود را تا چه اندازه خوب شسته است.

کیفیت انجام این کار هم در نمایشگرهایی در نزدیک سیستم نمایش داده می‌شود.

اگر شخص دست خود را به خوبی شست، کلمه 'OK' در حروف سبز رنگ نمایش داده می‌شود و اگر فرد دست خود را به خوبی نشست، 'NG' به رنگ قرمز نمایش داده می شود که نشانگر "خوب نیست"( No Good) است.

آکتلایزر می‌تواند بیش از دو هزار حالت شست‌وشوی دست را با دقت ۹۰ درصد تشخیص دهد.

این سیستم از شش مرحله اساسی برای شست‌وشوی مناسب دست استفاده می‌کند که توسط وزارت بهداشت ژاپن تعیین شده‌اند.

این موارد شامل شستن کف دست، پشت دست، انگشتان، زیر ناخن، بین انگشتان و مچ‌ها می‌شود.

برای هر مرحله، سیستم ارزیابی می‌کند که میزان مناسبی از ماده شست‌وشو وجود دارد یا خیر و آیا فرد در هر مرحله دست خود را حداقل ۱۰ بار مالش می‌دهد یا خیر؟

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا