دوره‌های آموزش مالکیت فکری در صنایع فرهنگی برگزار می گردد

 یکی از ملزومات اولویت‌دار ارتقای نظام مالکیت فکری در جامعه، افزایش آگاهی عمومی و دانش تخصصی نسبت به آن است.این دانش و آگاهی زمینه‌‏ساز مشارکت اجتماعی و همسو شدن باورها و رفتارهای جامعه با انتظارات و هنجارهای مطلوب نظام مالکیت فکری است.

 در نقشه جامع علمی کشور نیز ذیل راهبرد کلان توسعه علم و فناوری در کشور، راهبرد ملی «ساماندهی نظام مالکیت فکری در حوزه‌های علم و فناوری» و اقدامات ملی متعدد مرتبط با آن تعریف شده است.

امروزه دارایی‌های نرم و فرهنگی کشورها، جایگاه و اقتدار کشورها را در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی رقم می‌زند. ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ ﺍﺳﻼﻣﻲ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺑﺎ سابقه طولانی، غنی و کم‌نظیر ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﻣﻲﺗﻮﺍﻧﺪ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺗأﺛﻴﺮﮔﺬﺍﺭﺍﻥ و بازیگران فعال این حوزه در دنیا ﺑﺎﺷﺪ.

 پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، وابسته به نهاد جهاد دانشگاهی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجموعه‌ای است که به عنوان نخستین و تخصصی‌ترین پارک در اقتصاد فرهنگ بنیان، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌های فرهنگ بنیان را فراهم می‌آورد و شرکت‌های فناور مستقر در آن در تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازند.

 هدف اصلی پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، تسهیل در امر خلق ایده، تولید و توزیع محصولات و خدماتی است که ماهیت فرهنگی دارند.

در این راستا پیرو انعقاد تفاهم‌نامه میان پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و وزارت دادگستری، نخستین جلسه از سلسله دوره‌های آموزش مالکیت فکری با عنوان «مبانی مالکیت فکری در صنایع فرهنگی» با حضور معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری، دوشنبه 26 خرداد 1399 ساعت 11 تا 13 به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این جلسه به میزبانی دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو -رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، دکتر حکمت‌نیا معاون وزارت دادگستری برگزار خواهد شد. همچنین دکتر عرفان‌منش «مدیر مرکز ملی آموزش مالکیت فکری وزارت دادگستری» و دکتر شش‌جوانی «پژوهشگر اقتصاد فرهنگ و هنر» نیز به عنوان مهمان در این نشست حضور خواهند داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا