تولید خودروی هیبریدی با مصرف دو لیتر در صد کیلومتر

سینا پرس: در دنیای امروزی ما تا به حال خودروهای هیبریدی سوخت الکترونیکی و سوخت فسیلی وجود داشتند ولی شرکت پژو موفق شد تا یک خودروی هیبریدی آبی- گازی تولید کند که دارای مصرف بسیار اندکی است.

این خودرو با نام پژو 208 عرضه شده و در نمایشگاه صنایع موتوری پاریس در ماه آینده میلادی به همگان معرفی خواهد شد. در این میان نکته بارز اینجاست که اطلاعات بسیار اندکی درباره کارکرد خودروهای هیبریدی آبی- گازی وجود دارد و درباره این خودرو نیز تنها مصرف پایین آن که اندکی بیشتر از 2 لیتر برای هر صد کیلومتر است به سطح رسانه ها راه پیدا کرده است.

در بخش عملکرد باد در این خودرو، یک کپسول هوای فشرده در زیر کاپوت قرار می گیرد و یک تانکر تخلیه فشار پایین نیز نزدیک محور عقب طراحی می شود و این هوای فشرده، یک موتور هیدرولیکی را به حرکت درخواهد آورد. در طول حرکت خودرو نیز انرژی تامین شده از ترمزها نیز برای ده ثانیه هوای فشرده را پر خواهد کرد. رانندگی با این خودرو در شهر می تواند با گزینه استفاده از هوا انجام شده و به صورت صد درصد بدون احتراق بوده و به همین دلیل نیز فاقد آلودگی خواهد بود.

در وضعیت استفاده از سوخت فیلی نیز روش مرسوم استفاده از سوخت به کار گرفته خواهد شد. این خودرو برای عرضه در سال 2020 در نظر گرفته شده است و مسلما تا آن زمان شرایط برای استفاده عمومی از آن بسیار مطلوب تر از زمان حاضر خواهد بود و این خودروی هیبریدی نیز رقبای بیشتری را برای خود در بازار خواهد داشت.

منبع: Discovery

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا