امکان ارسال درخواست تایید هویت برای کاربران توئیتر

 پس از سال‌ها وعده برای اصلاح سیستم تأیید هویت، شرکت توئیتر حالا در نظر دارد تا شرایط را برای کاربران آسان سازد و علامت تأیید آبی را به صفحات اضافه کند.

این پلتفرم در حال توسعه قابلیتی است که به کاربران امکان ارسال درخواست تأییدیه هویت را می‌دهد. گفتنی است اطلاعات این قابلیت اخیراً توسط محقق فضای مجازی، جین منچان وانگ، به صورت یک تصویر از محیط رابط کاربری جدید منتشر شده است.

پلتفرم توئیتر در گذشته نیز قابلیت درخواست تأییدیه هویت را در اختیار کاربران قرار داده بود، اما به دلیل تأیید شدن یک نژادپرست سفیدپوست در سال ۲۰۱۷ ویژگی مذکور را حذف کرد. حالا به نظر می‌آید که شرکت توئیتر قصد دارد این بار با تنظیم قوانین سخت‌تر مجوز علامت آبی را برای کاربران صادر کند. متأسفانه همچنان مشخص نیست که این مجموعه چه محدودیت‌ها و قوانینی را برای کاربران در نظر دارد تا به آن‌ها علمت تأییدیه هویت را بدهد.

جک دورسی، مدیرعامل این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که سرویس حال حاضر برای تأیید حساب‌های کاربری ناقص است و او ترجیح می‌دهد چنین قابلیتی در اختیار تمامی کاربران پلتفرم قرار داشته باشد. اما لازم به ذکر است که با بالا رفتن تعداد درخواست‌ها برای صدور مجوز علامت آبی حساب‌های کاربری ممکن است شرایط کمی از دسترس خارج شده و یا افراد را گیج کند.

با این که شرکت توئیتر امکان درخواست تأییدیه را در سال ۲۰۱۷ حذف کرد، اما این مجموعه از همان دوران تا به حال ماهانه بیش از هزار حساب کاربری را مورد تأیید خود قرار داده است. این عمل بیشتر برای افرادی صورت گرفته که با کاربران توئیتر ارتباط و یا آشنایی داشته‌اند. در گذشته نزدیک و با شیوع ویروس کرونا این پلتفرم تصمیم گرفت تا حساب کاربری دکتر‌های زیادی را مورد تأیید قرار دهد تا افراد بتوانند اطلاعات درست‌تری را از فضای مجازی به دست آورند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا