جشنواره بین‌المللی فیلم فانتزیا مجازی برگزار می‌شود

مونترال کانادا هر ساله در ماه ژوئیه میزبان بزرگترین جشنواره فیلم ژانر در آمریکای شمالی است. این جشنواره که فانتزیا نام دارد امسال به دلیل شرایط فوق‌العاده ناشی از شیوع کرونا، با اندکی تاخیر و به صورت دیجیتال برگزار خواهد شد.

مسئولان برگزاری این جشنواره به دنبال خلق فضایی درست مشابه جشنواره حضوری هستند؛ بنابراین فیلم‌ها در زمان‌های مشخصی نمایش داده خواهند شد و برای هر فیلم تعداد محدودی بلیت به فروش می‌رسد. تعداد بلیت‌هایی که برای هر فیلم فروخته خواهند شد به تناسب خود فیلم و خواسته فیلمسازان، بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ بلیت خواهد بود تا ظرفیت صندلی‌های این رویداد حضوری را در مونترال تداعی کند.

برنامه فیلم‌هایی که در جشنواره فانتزیای ۲۰۲۰ نمایش داده خواهد شد، در سه مرحله اعلام می‌شود که تاکنون تنها گروه اول از آن‌ها معرفی شده‌اند. ویژگی برجسته این فهرست، تنوع در ژانر فیلم‌هاست که تولیداتی را از سبک علمی تخیلی و ترسناک گرفته تا کمدی دربرمی‌گیرد.

از شاخص‌ترین فیلم‌های فهرست اول این جشنواره، می‌توان به تسویه حساب (The Reckoning) ساخته نیل مارشال، بازیگران ویژه (Special Actors) از شین‌ایچرا یوادا، مارپیچ سینما (Labyrinth of Cinema) ساخته نوبوهیکو اوبایاشی و شیفت ۱۲ ساعته (۱۲ Hours Shift)  از بریا گرنت اشاره کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم فانتزیا یک جشنواره بین‌المللی مختص فیلم‌های درجه ب است که در سال ۱۹۹۶ پایه‌گذاری شد. این جشنواره که هرساله در شهر مونترال برگزار می‌شود، بزرگترین و معتبرترین جشنواره فیلم‌های درجه ب در آمریکای شمالی به شمار می‌رود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا