معرفی ایکس باکس لاکهارت به آینده موکول شد

اگر بیماری کووید ۱۹ یا همان ویروس کرونا جهان را در وضعیت کنونی قرار نداده بود و رویدادهایی که قصدشان جمع کردن افراد درکنار یکدیگر است، لغو نمی‌شدند، ابتدای این هفته، آغاز رویداد E3 2020 بود. از زمانی‌که E3 کنسل شده، تعداد بسیار زیادی رویداد دیجیتالی برای معرفی بازی‌های ویدیویی و محصولات تولید شده در زمینه‌ی سرگرمی‌های الکترونیک، معرفی شدند و هر یک از آن‌ها به‌خاطر شرایط پیش آمده، با تاخیرهایی مواجه شدند.

یکی از مهم‌ترین رویدادهایی که در روزهای گذشته به‌خاطر شرایط پیش آمده در آمریکا به زمان دیگری موکول شد، رویداد معرفی بازی‌های نسل بعد پلی ‌استیشن بود. رویدادی که ما ممکن است حتی بتوانیم در آن ظاهر کنسول نسل بعدی سونی یعنی پلی ‌استیشن 5 را هم ببینیم.

اما اگر شایعه‌ها درست باشند، پلی ‌استیشن 5 تنها محصول سخت‌افزاری‌ای نیست که قرار است در ماه‌های آینده رونمایی شود. درحالی‌که مایکروسافت در سال گذشته از کنسول قدرتمند نسل بعدی خودش یعنی ایکس ‌باکس سری ایکس رونمایی کرد، همچنان شایعه‌هایی درباره‌ی وجود یک کنسول دیگر به نام ایکس باکس لاکهارت (Xbox Lockhart) در میان طرفداران می‌پیچد.

طبق شایعات، این کنسول قرار است مدلی ارزان‌تر و ضعیف‌تر از سری ایکس باشد که مدتی پس از عرضه‌ی سری ایکس به بازار می‌آید و برای مشتریانی در نظر گرفته شده که توان پرداخت قیمت ایکس‌باکس سری ایکس را ندارند. جف گراب از وبسایت VentureBeat یکی از منابعی است که درباره‌ی این کنسول خبر می‌دهد. به‌گفته‌ی او، نقشه‌ی اصلی مایکروسافت (Microsoft) این بود که کنسول لاکهارت را امروز (یعنی ۹ ژوئیه، مصادف با ۲۰ خرداد) رونمایی کند اما تصمیم درنهایت بر آن شد که این تاریخ را به زمانی دیگر موکول کنند چون نمی‌خواستند آن را پیش از معرفی پلی ‌استیشن 5 نشان دهند. هم‌اکنون انتظار می‌رود که این کنسول در ماه اوت رونمایی شود؛ اگرچه همین تاریخ هم ممکن است تغییر کند.

یکی از مسائل قابل اشاره، رویداد معرفی نشده‌ مایکروسافت است که قرار بود در ژوئیه برگزار شود. این شرکت قصد داشت کنسول ایکس باکس لاکهارت را که برای مدت زیادی شایعه‌های فراوانی درباره‌ی آن پیچیده بود، در تاریخ ۹ ژوئیه نشان دهد. اما قرار شد همه‌ی این نقشه‌ها تا ماه اوت به تأخیر بیفتند؛ حداقل برای وضعیت فعلی. مایکروسافت قصد ندارد این کار را پیش از رویداد معرفی سونی انجام دهد.

صدالبته، در حال‌حاضر شایعه‌های بسیار زیادی وجود دارد و تقریبا هیچ‌یک از این اطلاعات را نمی‌شود به‌طور قطع پذیرفت. اینکه چرا مایکروسافت نمی‌خواهد پیش از سونی از کنسول خود رونمایی کند احتمال به‌خاطر قیمت است. به‌نظر می‌رسد هیچ‌یک از شرکت‌های کنسول‌ساز بزرگ، نمی‌خواهد اولین شرکتی باشد که از قیمت کنسولش خبر می‌دهد.

احتمالا نقشه‌ آن‌ها این است که وقتی سونی از قیمت کنسولش خبر داد، آن‌ها هم نسخه‌ ارزان‌تر ایکس باکس را پس از آن معرفی کنند تا توجه رسانه‌ها و بازار را به قیمت بسیار پایین‌تر خود جلب کنند. البته همه‌ی این‌ها فقط حدس و گمان است و نمی‌شود گفت برنامه‌های مایکروسافت و سونی برای آینده دقیقا چیست.

منبع:زومجی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا