گزارش ویدیویی از ظرف مخصوص نوشیدن قهوه در فضا

نوشیدن قهوه برای ما بسیار ساده به نظر می رسد زیرا همه ما در هنگام نوشیدن قهوه از لیوان خود از جاذبه بهره مند هستیم ولی چنین چیزی در فضا در اختیار فضانوردان نیست. به همین دلیل نیز استفاده از قهوه برای فضانوردان باید با کمک ابزارهای خاصی انجام شود که عملا لذت نوشیدن آن در فنجان را از بین می برد.

در سال گذشته میلادی یک لیوان مخصوص برای نوشیدن قهوه در فضا ابداع شد که با کمک آن امکان نوشیدن قهوه در وضعیت معمولی در جاذبه صفر مهیا می شد. این لیوان که به جای استفاده از قاون جاذبه، از کشش سطحی بهره می‌گرفت، در اختیار فضانوردان قرار گرفته و مورد استقبال آنها واقع شد.

در این گزارش ویدیویی می توانید مشاهده کنید که چگونه این لیوان توسط سرنشینان ایستگاه بین المللی فضایی مورد استفاده قرار می گیرد و این افراد تا چه اندازه از استفاده از آن خرسند هستند.

البته همانطور که مشاهده می کنید این لیوان به لیوان هایی که در زمین از آن استفاده می کنیم شباهتی ندارد و دارای یک لبه بسیار نازک است که هر دو سوی آن به یکدیگر نزدیک هستند و مویینگی موجب می شود که بتوان بدون وجود جاذبه نیز قهوه درون آنها باقی  مانده و در فضا شناور نشود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا