میلیون ها فرد سیگاری به بیماری های ناشناخته ریوی مبتلا هستند

بیش از نیمی از افراد سیگاری که از آزمایش های مربوط به کارکردهای ریه سر بلند بیرون آمدند زمانی که از نظر راه رفتن، و کیفیت زندگی مورد آزمون قرار می گیرند اختلالاطی را از خود نشان می دهند. بسیاری از این افراد در مراحل اولیه بیماری های مزمن ریه یا COPD قرار دارند. این بیماری ها علاج ناپذیر هستند و سومین عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده به شمار می روند.

جیمز کارپو، یکی از محققان این تحقیق، در این باره بیان کرد: «اثرات مخرب مصرف بیش از حد سیگار بر روی ریه ها در آزمایش های مربوط به کارکرد ریه دست کم گرفته می شود. بیماری ریه در بین سیگاری هایی که آزمون کارکرد ریه آن ها از هنجارهای استاندارد پایین تر است رایج تر است.»

 تنفس کردن برای افراد مبتلا به بیماری COPD دشوار است. تشخیص این بیماری به واسطه دستگاهی به نام اسپیرومتر ممکن است که میزان دم و بازدم افراد را در یک ثانیه اندازه گیری می کند. نتایج بر آمده از این آزمایش با در نظر گرفتن شاخص هایی نظیر سن، جنس و اندازه شخص با میزان استاندارد در جامعه مقایسه می شود.

این محققان برای انجام این پژوهش به بررسی هشت هزار و 872 فرد سیگاری واقع در گروه های سنی 45 تا 80 ساله پرداختند که به مدت ده سال حداقل روزی یک پاکت سیگار مصرف می کردند. حدود نیمی از این افراد بر اساس آزمون کارکرد ریه فاقد هر نوع بیماری ریوی شناخته شدند.

زمانی که محققان به بررسی شاخص های دیگر این افراد از جمله اختلال در عملکرد جسمی، علائم تنفسی، سی تی اسکن، استفاده از داروهای تنفسی و کیفیت زندگی آنها پرداختند، دریافتند که 55 درصد افرادی که در آزمون کارکردهای ریه عاری از هرگونه بیماری شناخته شده بودند درواقع به نوعی از یکی از بیماری های تنفسی رنج می بردند.

الیزابت رگان به عنوان راهبر اصلی این تحقیق، در این باره نتایج این پژوهش می گوید: «افراد مصرف کننده سیگار که آزمون کارکرد ریه آنها معمولی است اغلب از بیماری تنفسی مهمی رنج می برند و بیش تر آنها در مراحل اولیه بیماری مزمن تنفسی قرار گرفته اند. ما امیدواریم که این یافته ها اسطوره مجازی ساخته شده در زمینه وجود فرد سیگاری سالم را از بین ببرند و اهمیت پیش گیری از مصرف سیگار و ترک سیگار را برجسته تر سازند و به این ترتیب بتوان به میزان بیش تری از بیماری های ریوی و تنفسی جلوگیری کرد.»

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا