هشدار پلیس فتا به شرکت‌کنندگان آزمون‌های آنلاین

سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور و برگزاری کلاس‌ها و امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس به‌ صورت غیرحضوری و آنلاین ، متأسفانه مشاهده شده که مجرمان سایبری از این موضوع سوءاستفاده مجرمانه می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی ،صفحات اینستاگرامی و طراحی سایت‌های جعلی، اقدام به فریب دانش‌آموزان نموده و با ارائه نمودن لینک‌های جعلی و تبلیغ نصب نرم افزار پرسرعت یا ارائه فایل‌های حاوی جواب سوالات امتحانات آنلاین ،سیستم آن‌ها را آلوده به بدافزارهای جاسوسی می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی از دانش آموزان به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی اقدام به نصب نرم‌افزارهای جعلی کرده و پس از نصب و راه‌اندازی آن متوجه می‌شوند که منبع مورد نظر صحت نداشته و اطلاعات سیستم آن‌ها به سرقت رفته است.

این مقام مسئول به دانش آموزان توصیه کرد: برای برگزاری امتحانات آنلاین، از طریق نرم‌افزارها و لینک‌های معرفی شده توسط وزارت آموزش ‌و پرورش کشور اقدام کنند و توجه داشته باشند که تبلیغاتی مانند فروش سوالات امتحانی و آزمون‌های آنلاین ، کذب بوده و هدفی به غیر از سودجویی در این تبلیغات وجود ندارد.

سرهنگ قاسمی با اشاره به لزوم هوشیاری کاربران گفت: در برخی از موارد نیز به بهانه فروش جوابیه سؤالات آزمون یا شرکت در آزمون بجای دانش‌آموز و دانشجوی واقعی ، مبالغی تحت عنوان بیعانه از متقاضیان دریافت و به این شکل از آنها کلاهبرداری می‌نمایند.

این مقام انتظامی افزایش سواد رسانه‌ای خانواده ها را امری اجتناب ناپذیر دانست و از هم‌وطنان خواست: همواره هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا را مد نظر قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک ،مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های پلیسی با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا