74 واحد صنعتی آلاینده جدید در پایش صنایع استان تهران شناسایی شد

به گزارش ایرنا، محمدهادی حیدرزاده روز سه شنبه در برگزاری نخستین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در سال 94 افزود: منشا بروز گرد و غبار و ذرات معلق هوا، خشکسالی و کانون های گرد و غبار استانی در دشت ملارد، شهریار و همچنین خشک شدن تالاب های اطراف تهران است.

حیدرزاده با اشاره به اینکه سهم منابع ثابت در میزان آلودگی هوا کمتر در نظر گرفته می شود، گفت: در نظریه جدید سهم منابع ثابت نسبت به مدل قبلی که مربوط به سالهای گذشته است تغییر یافته است و باید فاکتورهای جدیدی در این موضوع در نظر گرفته شود.

وی افزود: در حال حاضر صنایعی به صورت نقطه ای مستقر هستند که چندین برابر یک خودرو و دیگر منابع آلاینده متحرک، آلودگی ایجاد می کنند.

حیدرزاده اضافه کرد: در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر اینکه برخی از صنایع، شاخص های زیست محیطی را بعد از ساعات اداری رعایت نمی کنند، مسوولان این اداره کل را بر آن داشت تا طرح گشت و پایش شبانه صنایع استان تهران را برنامه ریزی و اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه دو مرحله این برنامه در سال گذشته اجرا شده است گفت: مرحله سوم از ابتدای اردیبهشت تا 19خرداد امسال همزمان با هفته زمین پاک در 19 محور بر مبنای استقرار صنایع در سطح استان تهران پایش شد.

حیدرزاده افزود: در این مرحله 80 اخطاریه زیست محیطی رفع آلایندگی، یک مورد پلمب و 33 مورد نمونه برداری حاصل از گشت و پایش بیش از یک هزار واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی استان تهران صورت گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از آغاز فاز جدید طرح گشت و پایش شبانه صنایع استان در بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

در این نشست معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز گفت: بر اساس پایش های شبانه و تجزیه و تحلیل انجام شده، وجود کوره های زغال گیری و اقدامات غیراصولی این واحدها از منابع دیگر آلودگی هوای تهران است.

محمد رستگاری افزود: علاوه بر این، سوزاندن زباله و ضایعات توسط واحدهایی که به طور غیرمجاز اقدام به جمع آوری این ضایعات می کنند از دیگر موارد آلودگی هوای کلان شهر تهران است.

رستگاری با بیان اینکه سوزاندن ضایعات چوبی حاصل از باقیمانده فعالیت کارگاه های نجاری از دیگر موارد آلایندگی هوای تهران است گفت: نتایج بدست آمده از سوزاندن باقیمانده محصولات خشک شده اراضی کشاورزی و همچنین سوزاندن لاستیک های مستعمل در اطراف تهران از دیگر منابع آلوده کننده در کنار منابع ثابت هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا